“LAST MINUTE” ZA NIKOLINU BRNJAC
Tekst: R. F.
Foto: MTS RH
Nije nikakva novost da se turizam u Hrvatskoj događa sam od sebe. U prilog tome govori i podatak o potpunom gubitku državne kontrole porasta broja privatnog smještaja i apartmana koji su pratili nečuvenu betonizaciju jedne od najljepših obala mediterana. Bez obzira o kojoj se političkoj opciji na vlasti radi, rezultati u turizmu su uvijek gotovo isti, a doziraju se naciji putem medija u broju turista koji su prešli hrvatsku granicu u potrazi za svojim mjestom na nekoj od plaža na Jadranu.
Gubljenjem stanovništva te zatvaranjem svih dijelova proizvodnje i poljoprivrede u Hrvatskoj, turizam se popeo blizu četvrtine prihoda Republike Hrvatske, a u uvjetima korona krize pokazao svu ranjivost prihodovne strane hrvatskog državnog proračuna.
NESIGURNA ZBOG NEZNANJA
U takvim neizvjesnim okolnostima hrvatska javnost i cjelokupni turistički sektor zatrpani su svakodnevnim medijskim maltretiranjem Plenkovićeve džepne ministrice turizma s bedastim izjavama koje unose dodatni nemir među sve one koji žive za i od turizma.
Posljednje izjave Nikoline Brnjac o očekivanjima “last minute” potražnje odmora u Hrvatskoj na turističkim kartama Europe, a i šire, samo dodatno pokazuju da Hrvatska nema jasno posložen turistički sektor. Isto vrijedi i za Croatia Airlines, državnu firmu koja je iz nejasnih razloga 2020. godine dobila državnu pomoć u iznosu od gotovo milijardu kuna, gotovo deset puta više nego do sada potresom porušeni Zagreb i Sisačko-moslavačka županija zajedno.
Nadalje, kontinuirano pojavljivanje ministrice Nikoline Brnjac u sjeni istarskog poslovnog partnera Nadana Vidoševića ili u pozadini XXL direktora HTZ-a (turističke verzije HGK), inače prepunog turističkih floskula i dosadnih statističkih podataka, odaje u stvari njenu nesigurnost. A poslovna nesigurnost dolazi od neznanja.
Iako slatkorječiva u nastupu i pritom ugodna uhu i oku, Nikolina Brnjac u poslovnom smislu predstavlja do sada najgoru ministricu turizma Republike Hrvatske. Na sveopću žalost građana Hrvatske, smjenjena nekadašnja direktorica HTZ-a, Meri Matošić je po količini znanja u turizmu za Nikolinu Brnjac televizija u boji.
EISENBAHNERA IZABRALA ZA DESNU RUKU
Osim toga, jedna od posljednjih kadrovskih bedastoća iz produkcije ministrice Nikoline Brnjac je dovođenje eisenbahnera Slavka Štefičara na rukovodeće mjesto jedne od najvažnijih uprava ministarstva turizma. Naime, prema kadrovskoj križaljci ministarstva turizma ravnatelj Uprave za održivi razvoj i konkurentnost turističke destinacije, u kojoj se osmišljavaju i provode mjere za unapređenje razvoja turističkih destinacija, postao je inženjer za željeznički promet iz Hrvatskih željeznica.
Eisenbahner Štefičar je na mjesto ravnatelja u Ministarstvu turizma i sporta imenovan 23. veljače 2021. godine, na mandat od četiri godine, a njegov odabir od strane ministrice Brnjac za ravnatelja uprave samo je dokaz “last minute” hrvatske turističke strategije povezan u ovom konkretnom slučaju s njenim nekadašnjim poslodavcem koji nema baš apsulno nikakvih dodirnih točaka s turizmom.