ZASAD NIŠTA OD UOBIČAJENOG POHAĐANJA FAKULTETA – SRCE RAZVIJA DOPUNU SUSTAVA ZA ONLINE NASTAVU
Tekst: Panopticum
Foto: UNIZG
Čini se da zasad od ulaska u predavaone na hrvatskim sveučilistima u sljedećoj nastavnoj godini neće biti ništa. Pandemija korone i dalje diktira pravila u planiranju nastavne godine na fakultetima u Hrvatskoj koja započinju na jesen 2020. godine. Dalo bi se to zaključiti po aktivnostima koja se trenutno odvijaju u zagrebačkom Sveučilišnom računskom centru.
Naime, stručni tim Centra za e-učenje u Sveučilišnom računskom centru (Srce) u Zagrebu radi na pripremi sustava za e-učenje Merlin za novu akademsku godinu 2020/2021. Sustav će 1. rujna 2020. biti nadograđen na inačicu sustava Moodle 3.9 i dostupan svim korisnicima, a novu inačicu sustava Merlin pratit će, kao i do sada, priručnici, brze pomoći, tečajevi i animacije kao pomoć nastavnicima i studentima kako bi se lakše snašli u online okruženju.
U želji da se nastavnicima omogući da se što prije upoznaju s novom inačicom sustava Merlin, već sada je nadograđen testni sustav Merlin na novu verziju sustava Moodle 3.9 pa nastavnici mogu vidjeti i isprobati rad u novoj inačici. Osim toga, tim Centra za e-učenje izradio je i popis novosti koje donosi inačica sustava Moodle 3.9 u odnosu na inačicu 3.7 (PDF, 630 KB).
Kako bi se nastavnicima olakšalo stručno usavršavanje u izradi i uređivanju e-kolegija, pripremljene su preporuke za online tečajeve (PDF, 88 KB). Vrlo često nastavnici ne znaju od kuda početi i koji tečaj izabrati. Sada su dostupna dva paketa tečajeva – za nastavnike početnike, odnosno one koji tek kreću s izradom e-kolegija ili su e-kolegije koristili samo za postavljanje nastavnih materijala, te za nastavnike koji su napredniji u radu u online okruženju i već duže vrijeme koriste e-kolegije za nastavu. Po završetku tečajeva nastavnici dobivaju potvrdu i digitalnu značku.
Također, nastavnicima koji već imaju e-kolegije i drže nastavu u online okruženju, dostupna je aplikacija za samoprocjenu e-kolegija koja će im omogućiti da provjere koliko su dobro osmislili i oblikovali svoj e-kolegij. Za nastavnike koji se tek uključuju u “avanturu” održavanja nastave online, aplikacija može ponuditi dobre ideje i razjasniti eventualne nedoumice oko uporabe različitih alata i metoda.