PREDSTAVLJENI REZULTATI STUDIJE O UTJECAJU PANDEMIJE NA KULTURNE I KREATIVNE INDUSTRIJE
Tekst: Panopticum
Foto: ZAMP
U Splitu su u srijedu, 28. rujna 2022. godine predstavljeni rezultati studije „Kulturne i kreativne industrije u Republici Hrvatskoj – prije i nakon Covid-19“ koju je, na inicijativu Ministarstva kulture i medija RH i HDS ZAMP-a, izradio Ekonomski institut Zagreb. Do početka pandemije, kulturne i kreativne industrije bilježile su kontinuirani rast, s udjelom od 3,1 posto u domaćem BDP-u 2019., da bi u 2020. zabilježile pad od 8,4 posto, što je ujedno i najizraženiji pad od svih djelatnosti.
Opsežna studija analizira učinke svakog podsektora KKI u razdoblju od 2015. do 2019. rangirajući ih po njihovom doprinosu ukupnoj vrijednosti kulturnoj i kreativnoj industriji – od podsektora Računalni programi, igre i novi mediji (21,3 posto), Oglašavanje i tržišno komuniciranje (14,7 posto), Glazba, umjetnost i izvedbene umjetnosti (14,5 posto), Elektronički mediji (12,9 posto), Izdavaštvo (12,3 posto) do Muzeji, galerije i knjižnice (11,5 posto).
U pandemijskoj 2020. poslovni prihodi kulturnih i kreativnih industrija bilježe pad od 8,4 posto što je bilo značajnije od pada poslovnih prihoda na razini ostalih industrija (-7,6 posto). Pad poslovnih prihoda zabilježen je u svim djelatnostima KKI, osim u podsektorima Računalni programi, igre i novi mediji, Arhitektura te Muzeji, knjižnice i baština.
Najpogođeniji pandemijom i nemogućnošću normalnog poslovanja su djelatnici podsektora Glazba i izvedbene umjetnosti čiji pad prihoda iznosi ozbiljnih 40,8 posto, a slijede ih Film (-35,9 posto), Umjetnost (-23,6 posto), Fotografija (-22,5 posto), Oglašavanje i tržišno komuniciranje (-15,3 posto) te Izdavaštvo (-11,4 posto).