HRVATSKA NA DNU EU PO PRODAJI NOVIH AUTOMOBILA
Tekst: D. S.
Foto: HAK
Prema statističkim podacima Hrvatska je s godišnjim minusom od 54,4 posto prva u EU-u po padu prodaje novih vozila u prvoj polovici 2020. godine. Kao jedan od glavnih razloga smanjene prodaje novih vozila u Hrvatskoj je otkazivanje narudžbi rent-a-car tvrtki zbog pandemije Covid-19.
Nakon Hrvatske Španjolska je na drugom mjestu s padom od 50,9 posto, a treći je Portugal s 49,6-postotnim padom. Za više od 40 posto, odnosno za 46,1 posto, prodaja je pala i u Italiji, zatim u Bugarskoj za 44,5 posto, u Grčkoj za 44,2 posto, dok je prosjek na razini svih zemalja članica EU 38,1 posto.
Precizni statistički pokazuju da je tržište novih automobila najviše palo u južnoeuropskim i mediteranskim zemljama, a zajedničko im je da su sve značajno naslonjene na turizam. Naime, pad turističkog prometa smanjio je potražnju za rent-a-car vozilima koja čine značajne udjele prodaje novih vozila u svim turističkim zemljama EU-a.