HRVATSKA METROPOLA OSTAVLJENA NA CJEDILU – LUFTHANSA UKINULA LETOVE PREMA ZAGREBU
Tekst: Panopticum
Foto: Dnevno
Kako se neslužbeno može saznati iz IATA-e i krugova bliskih Lufthansi, njemačka aviokompanija od 1. prosinca 2020. obustavlja redovne letove na liniji München – Zagreb i obratno. Naime, iako se u ZLZ, a i šire, očekivalo da će Lufthansa na liniji München – Zagreb – München, jedinoj njenoj aktivnoj liniji prema Hrvatskoj, prometovati cijeli zimski red letenja 2020./2021., to se ipak neće realizirati. Kako sada stvari stoje, niskobudžetni Eurowings je jedina kompanija iz Lufthansa grupe koja će ove zime prometovati prema Zračnoj luci Zagreb (ZLZ). Da podsjetimo, Lufthansa je već ranije, do proljeća 2021. godine, ukinula i svoju redovnu liniju Frankfurt – Zagreb.
Gubitkom izravne veze Zagreba s Münchenom koji, kao zračno prometno čvorište, omogućuje nastavak putovanja prema brojnim destinacijama u Europi i svijetu, hrvatski građani zbog poslovne odluke Lufthanse s njenim povlačenjem iz Zagreba ostaju uskraćeni za daljnje, i to posebno interkontinetalne letove prema SAD, Kanadi, te prema Latinskoj Americi i Australiji. Nastalom situacijom i poslovnim potezom kojim Lufthansa štiti svoje interese na štetu putnika iz Hrvatske, najbolje se uočava kratkovidnost poslovnih poteza svih dosadašnjih uprava Croatia Airlinesa (CA), a posebno one za vrijeme direktora Ivana Mišetića, ali i sadašnjeg Jasmina Bajića, koje nikad, od osnivanja domaćeg zračnog prjevoznika pa sve do danas, nisu postavile intekontinetalnu mrežu letova Croatia Airlinesa kojom bi direktno povezale iseljenu Hrvatsku sa svih kontinenata s hrvatskom metropolom.
Kao primjer poslovne sabotaže navodimo zanimljiv podatak i to kako je bivši direktor CA, Ivan Mišetić Lufthansi prepustio sve važnije međunarodne linije CA, a postupak storniranih rezervacija u Croatiji Airlines sveo je, bez prava na odštetu, na tri dana pred polazak zrakoplova. Osim toga, Mišetić je istovremeno sjedio u Nadzornom odboru Lufthanse i na mjestu direktora CA, što predstavlja najgrublji oblik sukoba interesa, za što je, uostalom i podnio ostavku na mjesto direktora CA. Podsjetimo, sukob interesa je predvorje korupcije.
Sada se jasno pokazuje zašto je Croatia Airlines odustala od isplativih tržišta poput SAD, Australije, Rusije i Skandinavije, te zašto hrvatski putnici, gdje god da polete, uglavnom moraju ići Lufthansom preko Münchena ili Frankfurta. Slučajno ili ne, i trenutni, oktroirani predsjednik Uprave CA, Jasmin Bajić samo nastavlja utabanim stazama svojih prethodnika.