BANDIĆEV POLITIČKI KLAUN U DRESU TOMISLAVA TOMAŠEVIĆA
Tekst: F. R.
Foto: Teatar/R. P.
Posljednjih dana hrvatska javnost je putem medija izvještena o dva zanimljiva drušveno-politička događaja. Jedan je vezan uz nesvakidašnji fenomen Sveučilišta u Osijeku a drugi uz novost iz Skupštine grada Zagreba koja je izglasala zaključak o uvođenju Riznice Grada Zagreba u svrhu potpune transparentnosti gradskih financija. I jedna i druga vijest imaju poveznicu s nekadašnjim tzv. manadžerom u zagrebačkoj kulturi, Duškom Ljuštinom.
Naime, pojedini hrvatski mediji navode kako Ekonomski fakultet u Osijeku bilježi prekomjerno štancanje znanstvenih titula obzirom na broj studenata usporediv s drugim, istovjetnim fakultetima u Republici Hrvatskoj poput onog u Splitu ili Rijeci. Među imenima osoba koje se mogu pohvaliti da imaju ekonomske doktorate s prestižnog Sveučilišta u Osijeku nalazi se i ime Duška Ljuštine. Potvrda navedenog vidljiva je iz dokumentacije gradske uprave Zagreba na kojoj se uvaženi pripadnik zagrebačke kulturne scene potpisuje s titulom novopečenog doktora znanosti stečenog na fakultetu u Osijeku. Inače, prije toga je nezavršeni lički šumar Duško Ljuština i trenutni ponosni vlasnik OPG-a s 15-ak hektara zemlje na kojoj pasu 34 ovce, 7 koza, 3 magarca te 6 zečeva i 20 kokoši, nosio znanstvenu titulu univ. spec. oec.
U prilogu teksta donosimo četri izvješća o izvršenju obveza Duška Ljuštine iz ugovora o djelu temeljem kojih je u 2020. godini Ljuština ukupno uprihodio bruto 93.316 kn. Dakle, Ljuština je po svakom predanom izvještaju inkasirao te godine od Zagreba 23.329 kuna. Prema dostupnim informacijama Grad Zagreba na svojoj financijskoj sisi trenutno ima blizu 500 honorarca poput Duška Ljuštine.
Slučajno ili ne, Duško Ljuština je na Sveučilištu u Osijeku imao istog mentora kod kojeg je doktorirao i trenutno toliko javno spominjani Vice Mihanović iz Splita. Osim Ljuštine i Mihanovića kod iste osobe u na osiječkom sveučilištu su doktorirale i ekspertica za zagrebački Advent – Martina Bienenfeld kao i odvjetnica Vesna Škare Ožbolt. Zanimljivo je pritom navesti da gospođa Škare Ožbolt, navodno, nije uspjela položiti pravosudni ispit dok je bila na poslovima tajnice Ive Latina, posljednjeg predsjednika predsjedništva Socijalističke Republike Hrvatske, nego tek kada je na vlast došao HDZ. Od pripadnika HDZ-a, titulu doktora znanosti Sveučilišta u Osijeku ima i aktualni ministar obrane RH, Mario Banožić.
Podsjetimo, Duško Ljuština kao Bandićev dugogodišnji upravitelj kulturnom politikom Zagreba opstao je u okruženju Tomaševićeve platforme “Možemo!” te i dalje provodi kulturnu politiku kao predstavnik Zagreba u Kazališnom vijeću Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu. Kako se neslužbeno može saznati, jedan od razloga opstanka Bandićevog dugogodišnjeg političkog kameleona u novom okruženju Tomaševićevih aktivista leži u činjenici kako je Ljuština više od dva desetljeća bio komesar Stambene komisije zagrebačke općine Centar. Dakle, bio je glavni ćato za dodjelu gradskih stanova među kojima sada prepoznajemo likove iz Tomaševićevog najbližeg okruženja. Osim toga, Ljuština je u široj javnosti poznat po sinu Damjanu koji je preko supruge Ivne Franić Ljuštine bio, ni kriv ni dužan, navezan na tvrtku Kokoš ili Jaje koja je među šačicom odabranih bila na popisu onih koji su vedrili i oblačili po prijašnjem Adventu u režiji prve stjuardese Grada Zagreba, Martine Bienenfeld.
Nadalje, a prema posljednjim, neslužbenim informacijama kojima raspolažemo, najdugovječniji kazališni ravnatelj i dalje kadrovira, ali sada u ime novih gradskih poslodavaca pod plaštom Tomislava Tomaševića. Naime, Duško Ljuština za svoje nasljednike dovodi u Zagreb Nemanju Cvijanovića, poznatijeg kao autora crvene zvijezde petokrake na znamenitom Riječkom neboderu i Eminu Višnić, bivšu direktoricu EPK Rijeka. Slučajno ili ne, Eminu Višnić je Grad Rijeka razriješio s funkcije direktorice nakon što je državna revizija pronašla nepravilnosti u vođenju projekta EPK Rijeka 2020. gdje je jedno od spornih imena u poslovanju bio upravo Nemanja Cvijanović, blijedi umjetnik koji nije ponudio ništa novo i originalno na lokalnoj kulturnoj sceni Rijeke iz čega bi se moglo zaključiti da ga u perspektivi jedino zanima javni novac.