GUBITNIČKE FLOSKULE IZ C. AIRLINES

Tekst: B. Dobrijević

Foto: HINA

U Croatia Airlinesu ništa novo. U utorak, 30. travnja 2019. godine iz Croatia Airlines pušteno je u opticaj priopćenje o gubicima u prvom kvartalu 2019. godine od gotovo 100 milijuna kuna, preciznije 98,6 milijuna kuna. Umjesto točne i jasne burzovne izjave, Croatia Airlines je ponudio hrvatskoj javnosti floskule o operativnim gubicima kompanije. Dakle, kako su nesposobni u poslovanju, tako ne znaju objasniti ni vlastitu tržišnu poziciju. Međutim, direktoru C. Airlines Jasminu Bajiću & Co.  je trenutno sve lako dok ga financijski krpa i protežira „transparentni“ HDZ.

U MINUSU ZBOG MOTORA

Iz te domaće zrakoplovne tvrtke pojašnjavaju hrvatskoj javnosti kao da je ona retardirana, da je gubitak očekivan s obzirom na izraženu sezonalnost poslovanja, pa još dodaju u priopćenju da je na slabiji poslovni rezultat u odnosu na prethodnu godinu utjecalo i značajno povećanje troškova amortizacije od 26,5 milijuna kuna, uzrokovano promjenom međunarodnih standarda financijskog izvješćivanja, odnosno primjenom MSFI-ja 16, kao i veliki mehaničarski radovi na motorima odrađeni u prethodnom razdoblju. Nadalje dodaju da neto efekt na rezultat, nastao promjenom načina priznavanja troškova operativnog najma, za prvo tromjesečje iznosi četiri milijuna kuna, za koliko su se povećali ukupni troškovi u odnosu na dosadašnji knjigovodstveni tretman. Naglašavaju, međutim, da je pokazatelj uspješnosti EBITDA pozitivniji za čak 16,6 milijuna kuna u odnosu na ostvarenje u istom razdoblju lani.

PAD BROJA PUTNIKA

U prvom tromjesečju ove godine zrakoplovima Croatia Airlinesa prevezeno je 345.800 putnika, odnosno 2,4 posto manje nego u istom razdoblju lani. Smanjena potražnja tumači se kasnijim Uskrsom u odnosu na 2018. godinu, te činjenicom da je lani u siječnju zabilježena velika potražnja zbog europskoga rukometnog prvenstva u Hrvatskoj. S obzirom na povoljan booking te potražnju, pad broja putnika u Croatia Airlinesu namjeravaju nadoknaditi u preostalom dijelu godine, konkretno već u travnju.

POTPOMAŽU ISELJAVANJE U IRSKU

Kako navode iz C. Airlinesa, i ove sezone kompanija nastavlja letjeti u svih 10 odredišta, koja su u mrežu letova uključena zadnje tri godine – Lisabon, Milano, Prag, Sankt Peterburg, Stockholm, Oslo, Helsinki, Bukurešt, Dublin i Mostar, kao i na sezonskim linijama Split – Kopenhagen i Dubrovnik – München, koje su uvedene lani. Novost je dodatni let utorkom na redovitoj međunarodnoj liniji Zagreb – Dublin tako da će putnicima na ovoj liniji biti na raspolaganju tri leta na tjedan – utorkom, četvrtkom i nedjeljom.

GUBITAK U 2018.

Tijekom ovogodišnje turističke sezone kompanija će u redovitom prometu izravno letjeti u 38 europskih odredišta u 24 države. Pritom će Zagreb biti izravno povezan s 24 europska odredišta u 22 države. U izvješću stoji i da je Croatia Airlines u 2018. godini zabilježio operativni gubitak od 76,5 milijuna kuna, a s neto rezultatom financiranja krajnji gubitak iznosio je 82,9 milijuna kuna.

KAŽU DA SU 2018. U BOLJEM MINUSU NEGO 2017.

To je za 48,3 milijuna kuna ili 37 posto bolji rezultat u odnosu na 2017. godinu kod koje je, zbog realnosti usporedbe postignutih rezultata, iz ostvarenih poslovnih prihoda izuzeta jednokratna stavka – djelomična prodaja slotova u zračnoj luci Heathrow u iznosu od 138,6 milijuna kuna.

IZABRALI POSLOVNU BANKU ZA SAVJETNIKA

Kompanija je, inače, ovih dana objavila da je za financijskog savjetnika za dokapitalizaciju i izbor strateškog partnera odabran konzorcij Privredne banke Zagreb i DVB Banka. Da podsjetimo, Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je još sredinom veljače 2019. da postoje zainteresirani potencijalni strateški partneri za Croatia Airlines i usput napomenuo da u slučaju C. Airlinesa potencijalni strateški partner koji ne dolazi iz EU ne može postati vlasnik većeg udjela od 49 posto tvrtke.

 

Ova web-stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se s time možete slagati, ali možete odbiti ako želite. Slažem se Opširnije...

Left Menu Icon