PROVIZIJA SLAĐA OD ČOKOLADE?
Tekst: Panopticum
Foto: www.otok-krk.org
Vijest koju javljaju lokalni mediji Hrvatskog primorja nije nimalo bezazlena a mogla bi ući u rubriku „vjerovali, ili ne“. Naime, iako je još početkom ove godine na cijelom otoku Krku dovršena izgradnja i opremanje mreže punionica namijenjenih javnim elektrobiciklima čiji je početak korištenja u sklopu sustava tzv. bike-sharinga bio najavljivan za ovu sezonu, niti na jednoj od takvih postaja kupljenih i plaćenih 80 električnih bicikala i dalje nema.
SKUPLJAJU PRAŠINU
Tvrtka zadužena za koordiniranje ovog eko-biciklističkog projekta je »Ponikve eko otok Krk«. Kako se neslužbeno može saznati, električni su bicikli nabavljeni i uredno pohranjeni u skladišnom prostoru lokalne tvrtke, a razlog nemogućnosti njihova stavljanja u uporabu je, navodno, potreba doregistracije krčkog komunalnog društva za tu vrstu komercijalne djelatnosti. Dakle, prvo shopping a tek nakon toga razmišljenje kako s time poslovati.
KAPILARNA KORUPCIJA
Kako bi shopping elektro-bicikala bio uspješniji, otočani su od Ministarstva turizma dobili financijsku pomoć u vidu bespovratnih potpora u sveukupnom iznosu od 800 tisuća kuna dodijeljenih u sklopu Programa razvoja javne turističke infrastrukture. Nadalje, za gradnju punionica, boduli su potpore koristili i kod dobave elektrobicikala čija je kupnja također bila sufinancirana od Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Slučajno ili ne, u ovom konkretnom slučaju malo je neuobičajeno da državna ministarstva koja isplaćujući javni novac nisu prethodno pribavila svu potrebnu dokumentaciju za ovaj projekt iz čega bi bio vidljiv nedostatak u mogućnosti poslovanja koji se sada naknadno plasira hrvatskoj javnosti. Inače, Transparency International u svom rječniku ima i naziv za ovakvo netransparentno poslovanje a zove se kapilarna korupcija.
NOVA BICIKLISTIČKA FLOTA
Osim toga, 80 kupljenih bicikala nije konačna brojka koja će biti na raspolaganju otočanima jer se dodatne količine takvih ekoloških vozila planiraju dobaviti u idućim mjesecima. Tako će do turističke sezone 2020. godine »biciklistička flota« biti još brojnija. Za vjerovati je da i taj budući kontigent elektro-bicikala neće skupljati prašinu u nekom od otočkih skladišta najvećeg hrvatskog otoka.