FATAMORGANA NA RIJEČKOJ DELTI: BUTKOVIĆEV POTRČKO U POTRAZI ZA INVESTITORIMA PREDSTAVIO PUTNIČKI TERMINAL
Tekst: Panopticum
Foto: LU Rijeka/AdriaPorts
Prema pisanju talijanskih medija, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, Denis Vukorepa, posljednjeg mjeseca prošle godine najavio je izgradnju novog putničkog terminala na riječkoj Delti koji će moći primiti brodove dužine do 360 metara. Prema riječima ravnatelja Vukorepe, novi terminal na Delti bi trebao omogućujući prihvat različitih vrsta putničkih brodova, uključujući trajekte i tzv. brodove s bočnim rampama.
Nadalje, a kako navodi talijanski AdriaPorts, internetski portal specijaliziran za događaje u svijetu morskih luka, logistike i brodogradilišta s ciljem informiranja lučkih operatera i svih dionika plave ekonomije, predstavljajući, kako ga nazivaju, ambiciozni projekt riječke Lučke uprave, ravnatelj Denis Vukorepa nije naveo iznos investicije niti uvjete gradnje s preciznim rokovima završetka radova.
Osim što bi na taj način hrvatski grad dobio još jedno gradilište, ravnatelj Vukorepa je prema pisanju AdriaPorts-a najavio u bliskoj budućnosti sklapanje sporazuma Lučke uprave s gradskom upravom Rijeke, s ciljem prilagođavanja glavnog plana nove putničke luke na ušću Riječine kako bi se omogućila izgradnja “ambcioznog terminala u gradu koji raste u sektoru krstarenja”. Naime, buduća građevinska konstrukcija projekta putničkog terminala na Delti trebala bi zamijeniti trenutnu – Molo longo, gotovo dva kilometra dug lukobran koji se nalazi unutar riječke luke.
Slučajno ili ne, uvaženi ravnatelj Lučke uprave Rijeka zaboravio je pritom istaknuti da je Rijeka ne tako davno dobila putničku obalu u koju je utrošeno od strane Lučke uprave 10 milijuna dolara, da bi je danas ta ista uprava smatrala neprimjerenom. Povodom toga lokalni mediji u PGŽ bilježe posljednjih dana inicijativu građana Rijeke s peticijom zaustavljanja nove Vukorepine bauštele uključujući i referendum, a posebno na okolnost postojanja “Studije zelene politike Grada Rijeke” koja izrijekom navodi najveće probleme “grada koji teče” te identificira zauzetost obalnog pojasa lučkim postrojenjima i gospodarskim zonama koje ometaju povezanost urbanih cjelina s obalom.
Bilo kako bilo, u ovom konkretnom slučaju vidi se kako funkcionira vrlo dobro podmazana suradnja lokalnog riječkog SDP-a s HDZ-om na državnoj razini u potrazi za investitorima nakon što lokalna vlast promjeni prostorni plan te potom izradi svu projektnu dokumentaciju s kojom se dolazi do faze građevinske dozvole a nakon toga nije problem naći financijera, koji je zainteresiran graditi i koristiti terminal, slikovito je izjavo nedavno Butkovićev referent za lokalni pomorski promet za Hrvatski radio – Radio Rijeka u prosincu 2023. godine.