POSLJEDICE INFLACIJE NA HRVATSKI TURIZAM 2022. – VELIKI PROMET BEZ ZARADE?

Tekst: Panopticum

Foto: UHPA

Iako se službeni Zagreb i Nikolina Brnjac kao prva osoba hrvatskog turizma hvale u uspješnost ovogodišnje turističke sezone, ciljajući prvenstveno na financijske pokazatelje, zaboravljaju pritom na realne pokazatelje inflacije koja je tijekom ovogodišnje ljetne sezone uzela dodatni zamah prešavši dvoznamenkastu cifru. Barem kada je u pitanju službeni podatak DZS-a. Komparirajući ta dva važna podatka teško se možemo oteti dojmu kako bismo ovu turističku sezonu mogli nazvati uspješnom na način kako je predstavljaju članovi vlade Andreja Plenkovića.

U prilog tome govore i podaci UHPA-e, Udruge hrvatskih putničkih agencija, kao samo jedan od pokazatelja. Naime, UHPA generalno navodi kako su domaće turističke agencije zadovoljne ovogodišnjom sezonom te su se po fizičkim rezultatima približile predpandemijskoj 2019., dok prihode očekuju i veće, ali bez zarade jer se većina agencija zadužila kako bi opstala zadnje dvije godine. Narodskim rječnikom rečeno, turizam je ove godine poput pčela puno zujao ali je malo meda dao.

Primjerice, UHPA navodi kako su brojke u pojedinim segmentima poslovanja turističkih agencija, poput dolazaka stranih turista u Hrvatsku još u malom zaostatku u odnosu na 2019. dok su odlasci domaćih turista iz Hrvatske bili puno bolji od predpandemijskih brojaka iz 2019. godine.

Podsjetimo, UHPA ove godine obilježava 30 godina rada. Turistička udruga okuplja nekoliko stotina agencija i drugih turističkih subjekata. Na ovogodišnjim Danima hrvatskog turizma koji su se održavali u Šibeniku UHPA je dobila turističku nagradu kao posebno priznanje Hrvatske turističke zajednice za izniman doprinos u razvoju i promociji hrvatskog turizma.

 

Ova web-stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se s time možete slagati, ali možete odbiti ako želite. Slažem se Opširnije...

Left Menu Icon