SVJETSKI DAN UČITELJA: PROVEDENO ISTRAŽIVANJE UKAZUJE NA KLJUČNE PROBLEME HRVATSKOG OBRAZOVANJA

Tekst: PCCD

Foto: Vlada RH

Povodom Svjetskog dana učitelja, koji se svake godine obilježava 5. listopada, provedeo je istraživanje na prigodnom uzorku od 104 nastavnika osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske o njihovim iskustvima u radu s učenicima i roditeljima, kao i općenito o uvjetima rada i ključnim problemima obrazovnog sustava. Istraživanje je proveo Psihološki centar Carpe Diem iz Zagreba.

Na temelju rezultata istraživanja vidljivo je kako 54% nastavnika smatra da društvo ne prepoznaje važnost njihovog rada, a dodatnih 39% smatra da tek donekle prepoznaje pri čemu ih velik broj ističe neupućenost javnosti u njihov rad te pogrešne vrijednosti i lošu klimu u društvu.

Nadalje, 58% nastavnika često ili ponekad osjeća pritisak roditelja zbog ocjena, a tek neznatno manje zbog pedagoških mjera (56%) i opravdavanja izostanaka (55%).

Preko 80% ih navodi kako su djeca pod prevelikim pritiskom zbog ocjena i državne mature, a preko 70% da su djeca pod prevelikim pritiskom zbog broja školskih predmeta. Oko polovica nastavnika smatra da bi trebalo smanjiti broj školskih predmeta, pri čemu to ističe čak dvije trećine srednjoškolskih nastavnika.

Kao najčešće razloge vlastitog nezadovoljstva poslom u najvećem broju navode nisku plaću, odnos roditelja prema učiteljima i školi te veliku količina administracije.

Provedeno istraživanje je ukazalo na samo neke od ključnih problema hrvatskog obrazovanja. Potrebno je raditi na stvaranju poticajne atmosfere za učenike, ali nastavnike kako bi i jedni i drugi istinski dali svoj maksimum. Također, nužno je razvijati kulturu koja će vrednovati znanje i kompetencije kako bi djeca tijekom odrastanja usvojila upravo te vrijednosti.

 

Ova web-stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se s time možete slagati, ali možete odbiti ako želite. Slažem se Opširnije...

Left Menu Icon