ŠARINIĆEVA POSMRTNA PRIPOMOĆ – VOŽNJA IPSILONOM TRI PUTA SKUPLJA NEGO HAC-OM

Tekst: Panopticum

Foto: G. I./Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Prema pisanju istarskih medija, prometovanje autocestom od Rijeke do Pule ili obratno je u tišini nakon turističke sezone drastično poskupjelo. Naime, brojni vozači koji su prvog dana listopada 2021. prometovali Ipsilonom u Istri ostali su neugodno iznenađeni poslijesezonskim velikim poskupljenjem Istarskog ipsilona, odnosno njegovim dijelom od Pule do tunela Učka i obratno, koje uključuje nedavno otvorenu dionicu. Prema dostupnim podacima, nova cestarina za osobna vozila od Pule, odnosno od prometnog čvora Kanfanar do tunela Učka stoji 62 kune , dok je prije poskupljenja taj iznos  bio 51 kunu, odnosno  20 posto manji.

Uspoređujući cijene može se doći do zaključka da trošak vožnje osobnim automobilom u duljini od 49 kilometara Ipsilonom  stoji gotovo isto koliko i vožnja identičnom kategorijom vozila autocestom Rijeka-Zagreb, odnosno Zagreb-Rijeka u duljini od 147 km, a što prema cjeniku HAC-a iznosi 70 kn. Stavljajući u omjer kune i kilometre dolazi se do zaključka kako je cestarina HAC-a gotovo tri puta manja nego ona na ipsilonu u sklopu poslovanja BINA Istre.

Podsjetimo, u vrijeme dok je Hrvatska bila u ratu, tadašnji šef Tuđmanova kabineta Hrvoje Šarinić u Francuskoj je pronašao građevinsku tvrtku Bouygues i lobiranjem predložio gradnju autoceste u Istri, čija cijena je, nažalost, bila je iznimno skupa. Naime, dugogodišnjom gradnjom istarskog ipsilona Republika Hrvatska je najvjerojatnije potpisala jedan od najlošijih ugovora, a prema ugovoru najpogubniji je aneks iz 1999. godine koji određuje da RH pokriva minus zbog smanjenog prometa tom prometnicom.

 

Ova web-stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se s time možete slagati, ali možete odbiti ako želite. Slažem se Opširnije...

Left Menu Icon