MEĐIMURJE, HRVATSKI TJEDNIK I 7DNEVNO SU NAJČITANIJE HRVATSKE TISKOVINE U 2020.

Tekst: AZTN/Panopticum

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL/AZTN

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) objavila je koncem lipnja 2021. rezultate redovitog istraživanja tržišta tiska za 2020. godinu. Svojim je redovitim godišnjim istraživanjem tržišta tiska AZTN u 2020. godini obuhvatila ukupno 33 novinskih nakladnika i distributera tiska, što je u odnosu na 2019. godinu, pet nakladnika manje jer su neke tiskovine ugašene. Naime, prodana naklada tjednika bilježi pad od 20 posto u odnosu na godinu ranije, pa je ukupno prodano oko 2,3 milijuna općeinformativnih tjednika dok je u 2019. to bilo nešto manje od 2,9 milijuna. Istovremeno se među prva tri tjednika bilježe veće promjene u čitanosti tako da najprodavaniji tjednik više nije 7Dnevno kao prijašnjih godina.

Prema tom istraživanju najčitaniji tjednik u Hrvatskoj 2020. godine je bio ‘Međimurje’, koji izlazi u nakladi poduzetnika List Međimurje d.o.o., a istaknut je i kao pozitivan primjer rasta prihoda od oglašavanja, kojim drži drugu poziciju među tjednicima. Drugi po prodanoj nakladi u 2020. godini je Hrvatski tjednik, dok je 7Dnevno pao na treće mjesto. Sva tri tjednika bilježe tržišni udio od 10-20 posto. Četvrti i peti su tjednici koji imaju izrazitu nacionalnu dimenziju – tjednik Nacional i 24sata Express, s tržišnim udjelom manjim od 10 posto.

Prihodi od oglašavanja na istoj su razini kao i 2019. godine i iznose nešto više od 26 milijuna kuna, no i tu se tjednik Međimurje ističe kao pozitivan primjer, jer bilježi rast prihoda kojim zauzima drugo mjesto po prihodu od oglašavanja među tjednicima u cijeloj zemlji, a od ukupno 23 nakladnika, njih 13 bilježi pad prihoda.

Samo tri nakladnika, i to svi iz Glas Istre Grupacije – Novi list, Glas Istre i RTD, u segmentu općeinformativnih dnevnika u 2020. godini kao najprodavanijeg tiska su direktnom prodajom tiska kroz pretplatu blago povećali prihode od trgovine na malo tiskom.

Najveći tržišni udio od oglašavanja u 2020. godini od 20 do 30 posto ostvario je nakladnik „Jutarnjeg lista“ (Hanza Media), uz pad ostvarenih prihoda u odnosu na 2019. Slijedi „Slobodna Dalmacija“ s tržišnim udjelom od 20 do 30 posto i „Novi list“ s udjelom od 10 do 20 posto. Nakladnik „Večernjeg lista“ (Večernji list d.d.), kao četvrti, bilježi tržišni udio od 10 do 20 posto. Peti je nakladnik dnevnika „24 sata“, s ostvarenim tržišnom udjelom manjim od 10 posto. Na šestoj poziciji je Glas Slavonije prema ostvarenom prihodu od oglašavanja u općeinformativnim dnevnicima u 2020. godini, a sedmi je Glas Istre Novine. Oba nakladnika bilježe nešto manje od 10 posto tržišnog udjela u 2020. godini.

Detaljniji prikaz ispitivanja i utvrđivanja stanja tržišta tiska u Republici Hrvatskoj za 2020. godinu može se preuzeti na internetskim stranicama AZTN-a.

 

Ova web-stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se s time možete slagati, ali možete odbiti ako želite. Slažem se Opširnije...

Left Menu Icon