FLOTA I POMORCI KAO OKOSNICA USPJEŠNOG POSLOVANJA

Tekst: R. L.

Foto: R. F.

Jadrolinija, žila kucavica hrvatskog dijela jadranske obale, već više od sedam desetljeća ima nezamjenjivu ulogu u životu stanovnika otoka i primorskih gradova, u njihovoj povezanosti s kopnom te razvoju gospodarstva i turizma. Osim svoje važne pozicije u životima lokalnog stanovništva, Jadrolinija posjetiteljima iz cijelog svijeta otvara put prema ljepotama jadranske obale te tako aktivno sudjeluje u kreiranju hrvatske turističke ponude. Na svojoj bijeloj floti, koja broji 55 brodova, Jadrolinija tijekom godine preveze čak 12 milijuna putnika te 3 i pol milijuna vozila.

72 POSTO ZAPOSLENIH ČINE POMORCI

Kako bi ovaj obujam posla bio kvalitetno obavljen, potrebna je kvalitetna i brojna posada. Od 1.777 radnika zaposlenih u Jadroliniji, njih čak 72 posto su pomorci, točnije 1.287. To pokazuje da su pomorci srž poslovanja i upravo oni o čijem trudu i svakodnevnom radu ovisi uspješnost brodara.

Također, brojnost i kvaliteta flote ključni su za održavanje čak 34 lokalne linije, 4 međunarodne linije te dvije sezonske linije pa su redovita ulaganja u nju nužna. Upravo je zato obnova flote strateški cilj poslovanja u koji se kontinuirano ulaže posljednje četiri godine, tijekom kojih je u bojama Jadrolinije zaplovilo 5 novih brodova. Trajekti Ugljan i Faros zaplovili su u 2020. godini, unatoč svim njezinim izazovima, dok je Lošinj zaplovio u ožujku ove godine, a trajekt Otok Pašman, koji se trenutno nalazi u brodogradilištu na prilagodbi vizualnom identitetu Jadrolinije, floti je priključen u lipnju 2021. Tu je i najmoderniji i najbrži katamaran na Jadranu, Jelena, pridružen floti 2018. godine.

DIGITALIZACIJA KAO PROCES ULAGANJA U UNAPREĐENJE KVALITETE USLUGE

Kada je riječ o unapređenju kvalitete usluge, Jadrolinija u protekle četiri godine ulaže i u internu digitalizaciju poslovnih procesa te u digitalizaciju usmjerenu prema putnicima. Svrha digitalizacije unutarnjih procesa jest omogućavanje centralnog upravljanja podatcima, automatizacija poslovnih procesa, te visoka razina kontrole i transparentnosti poslovanja. Visoka razina digitalizacije unutarnjih poslovnih procesa omogućila je i brzu prilagodbu novonastalim uvjetima epidemije koronavirusa te prelazak djelatnika na rad od kuće. Kada je riječ o digitalizaciji vanjskih procesa, prije svega se ulaže u digitalne kanale prodaje koji nisu samo alat za kupnju karte, već i prvi korak u komunikaciji s putnicima. U lipnju 2020. predstavljena je nova verzija mobilne aplikacije “mJadrolinija” koja je korisnicima ponudila i neke nove funkcionalnosti. U fazi razrade je i uvođenje nove web stranice koja će, osim modernizacije i osuvremenjivanja funkcionalnosti, donijeti i nove mogućnosti.

Osluškivanjem potreba putnika i s ciljem smanjenja gužvi u pristaništima uveden je i booking na trajektnim linijama 2018. godine. Cilj je uključiti što je moguće više linija u booking sustav, a trenutno je usluga dostupna na 11 linija. Booking na trajektnim linijama podrazumijeva da kupljena karta za određene linije ujedno znači i rezervaciju mjesta na trajektu za željeni sat polaska. Također s ciljem približavanja putnicima i osnaživanja dvosmjerne komunikacije Jadrolinija je ove godine otvorila profile na društvenim mrežama Instagram, Twitter, You Tube i LinkedIn. Sve su ovo koraci kojima se Jadrolinija nastoji približiti svojim putnicima, a da to čini uspješno pokazuje nedavno provedeno istraživanje tržišta, u kojem je osamdeset posto ispitanika kazalo kako su vrlo zadovoljni uslugama, pri čemu je 52 posto korisnika ocijenilo da je usluga u zadnje četiri godine postala puno bolja.

PLOVIDBA KROZ KORONAKRIZU

Podsjetimo, Jadrolinija je i za vrijeme epidemije korone nastavila redovito ploviti i biti veza o kojoj ovise brojni otočani, što zbog prijevoza osnovnih životnih potrepština i medicinske pomoći, što zbog svakodnevnog redovitog prijevoza na kopno i s kopna. Od početka epidemije Jadrolinija brine o sigurnosti putnika i djelatnika, pa su tako uložena značajna sredstva u nabavku zaštitne opreme za brodove, urede i prodajna mjesta, vrši se redovita dezinfekcija prostora, prozračivanje zatvorenih prostora te se pažnja pridaje informiranju putnika o svim propisanim mjerama zaštite tijekom putovanja. Ovi su napori prepoznati, pa je Jadrolinija označena nacionalnom oznakom “Stay Safe in Croatia”, projektom koji se provodi pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i sporta te Hrvatske turističke zajednice, a kojim se želi poručiti putnicima da je plovidba Jadrolinijom sigurna. Također, Jadrolinija je organizirala cijepljenje zainteresiranih djelatnika, akciju za koju se smatra najboljim mogućim načinom za stvaranje osjećaja sigurnosti kod putnika i za oporavak turizma.

Naime, ovogodišnja je turistička sezona počela optimističnim rezultatima i iz vikenda u vikend bilježi se značajan rast prometa. U Jadoliniji vjeruju da će se nastavkom odgovornog ponašanja nastaviti i rast ovakvih trendova, uz nadu za približavanje poslovnim rezultatima rekordne 2019. godine.

 

Ova web-stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se s time možete slagati, ali možete odbiti ako želite. Slažem se Opširnije...

Left Menu Icon