DOBAR POSAO U EU

Tekst: Panopticum

Foto: EUobserver

Nakon dobro obavljenog posla u Italiji čija vrijednost se procjenjuje na oko 25 milijardi eura, Kini je krenulo i u drugim zemljama EU. Naime, raspoloženje šefova i dioničara europskog proizvođača zrakoplova Airbus, kao i vrijednost dionica kompanije, naglo su se promijenili u pozitivnom smjeru u utorak, 26. ožujka 2019. nakon što je objavljeno da Kina namjerava kupiti 300-tinjak novih aviona ove kompanije. Nova narudžba, čija se vrijednost prema tvorničkim cijenama kreće od oko tridesetak milijardi eura, objavljena je tijekom posjeta kineskog predsjednika Xi Jinpinga Francuskoj. Predsjednik Kine tim je posjetom zaključio svoju šestodnevnu europsku turneju tijekom koje je još boravio u Italiji i Monacu.

EKONOMSKA PODLOGA POSJETA

Kako izvješćuju EU mediji, posjet kineskog predsjednika Europi manje je imao naglasak na politici, a više na ekonomiji. Kada je mnogoljudna Kina u pitanju, jedno se ne može odvojiti od drugoga. Prije dolaska u Francusku predsjednik Kine Xi Jinping je s talijanskim vlastima potpisao sporazum kojim se Italija priključila poznatoj kineskoj inicijativi pod nazivom „Jedan pojas, jedan put“ i time postala prva velika razvijena ekonomija koja podržava budući golemi kineski infrastrukturni program. Osim s kompanijom Airbus, kineska delegacija u Francuskoj je potpisala ugovore s francuskim kompanijama iz sektora energetike, prehrane i transporta, vrijedne dodatnih desetak milijardi eura.

U vijestima koje ukazuju na jačanje ekonomske veze između EU i Azije ipak je dominirala vijest o novoj velikoj Airbusovoj narudžbi i to u trenutku kad Airbusov konkurent, američki Boeing, pokušava riješiti ozbiljne probleme zbog kojih je prizemljena cjelokupna flota njegovog modela B737 MAX8.

POSLOVNA BITKA

Naime, Airbus je postao ravnopravan konkurent Boeingu, čije poslovanje seže više od stotinu godina u povijest, za razliku od Airbusa, koji će iduće godine obilježiti 50 godina poslovanja. Uzmu li se u obzir tehnologija potrebna da se razviju i proizvedu avioni, jasno je i zašto je pojavljivanje konkurenata na to tržište toliko kompliciran. Na sve to evidentiran je ulazak novih proizvođača civilnih zrakoplova i eventualnih budućih konkurenata i to iz Rusije ili Kine.

Među glavnim indikatorima koji služe za usporedbu aktivnosti u avioindustriji brojevi su novih narudžbi i isporučenih gotovih zrakoplova. Airbus je u posljednjih desetak godina samo dva puta zabilježio lošije rezultate od Boeinga i to 2018. i 2012. godine. Broj novih narudžbi uglavnom se kreće u rangu od tisuću zrakoplova godišnje za svaku kompaniju. Međutim, od godine do godine narudžbe mogu oscilirati, pa je tako u proteklom desetljeću bilo perioda i sa samo dvjestotinjak novih narudžbi, kao i godina u kojima su zrakoplovni prijevoznici i od Airbusa i od Boeinga naručivali po gotovo 1500 novih zrakoplova.

B737 I A320 NAJTRAŽENIJI

Boeing nešto bolji po pitanju isporuka jer godišnje isporučuje više aviona od Airbusa. Broj isporuka je važan jer konačna isplata pune cijene stiže na račune proizvođača tek kad zrakoplovi budu isporučeni. Modeli iz Boeingove serije B737 i Airbusove serije A320 su najpopularniji među zračnim prijevoznicima i upravo tu se odigrava glavno nadmetanje, u čijim bi osnovama mogli ležati i razlozi za dvije nesreće do kojih je došlo u posljednjih šest mjeseci.

 

Ova web-stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se s time možete slagati, ali možete odbiti ako želite. Slažem se Opširnije...