BIH – KUĆA ISLAMA?

Tekst: Nikola Šimić Tonin

Foto: Armin Durgut/Pixsell

Video: Hayat.ba

Gostujući u emisiji „Stil života u islamu“ na Hayat televiziji u petak, 15. travnja 2022. godine, Bakir Izetbegović, između ostalog, izgovorio je i sljedeće riječi: „Vezivno tkivo Bosne i Hercegovine su Bošnjaci. Da nema Bošnjaka, ne znam do kad bi Bosna potrajala, a vezivno tkivo unutar Bošnjaka je vjera. Da nema vjere, mi bi polako izgubili identitet i rasuli se. Ako bi se mi rasuli, rasula bi se i zemlja. Izgubili bi ono što su naši preci radili, što su držali hiljadu godina. Dakle mi jesmo vjernici i nas je vjera spasila. I dokle god su pune džamije mladih ljudi i dokle god stotine hiljada ljudi posti dobrovoljno, noću se dižu, dakle, ja nisam zabrinut za ovu zemlju.”

Islamska država ne mora to nositi u svom imenu. Islamska država je svaka država u kojoj je Islam državna religija. Znači nije sekularna, nego je islam državna religija.

Kako je SDA osnovala IZ (Islamska zajednica) a IZ ugradila SDA u Quran pa rekli da je Farza (vjerska obaveza) da Bošnjaci glasaju za SDA, a od rata SDA rukovodi IZ i danas Bičakčić vodi IZ a bio je SDA predsjednik vlade. Očigledno u Bošnjaka u njihovom dijelu SDA je državna. religija.Već sad ima na tisuće šerijatskih brakova u džamijama gdje ljudi imaju 2 ili 3 žene. U Bošnjaka već Šerijat postoji u radnim odnosima. Idete plaćeno u radno vrijeme na džumu ili imate plaćeni hadž od poslodavca, nosite vjersku odjeću na poslu, jedete vjersku hranu. Sad to Džaferović i Komšić pokušavaju ubaciti na nivou BiH, pa Dodik prijeti vetom. To kad se desi klasična Islamska država po knjizi.

DŽAMIJE SVUDA OKO NAS

Ne kupuju Arapi turističke objekte, nego su već 2000. godine gazdinstava kupili sa zemljom i tu stalno žive. Bošnjaci zamjenjuju Bošnjake koji odlaze sa Arapima, uskoro će ih biti 50:50 posto. Ne postoji država na Bliskom istoku da je sekularna. Bar ja za takvu ne znam. Arapi dolaze u BiH jer im paše što je Islamska država. Svugdje džamije, nema svinjetine, preovladavaju kafići bez alkohola, maše se Arapskim zastavama kao da je Iran.

Bošnjaci u Federaciji gdje su većina provode kulturni, vjerski, izborni i pravni genocid nad Hrvatima. Izvlaščuju ili čak i otimaju Srpsku i Hrvatsku privatnu svojinu i prodaju Arapima.

To što sa SDA upravlja IZ 30 godine, a IZ izdaje Hutbe da se glasa za SDA, to nije sekularizam. To što ima 2.000 džamija na 200 km2 nije sekularizam, jer za vjerske obrede ne treba pola tih džamija. Govore mnogi i među Bošnjacima.

BIH KAO ISLAMSKI OTOK U EU

To što se prodala zemlja i čitava naselja Arapima za koje i ne znamo tko su? Odakle im novac? Pošteno zarađene ili: Opijum? Terorizam..!? To nije sekularizam.To što BiH sve više zovu islamski otok!?

Pa nisam se valjda borio za 2.000 džamija na 200 km2 i 200.000 Arapa! – pita se jedan pripadnik „Armije BiH“.

„Ako jedan narod kroz svoju prilično burnu povijest prelazi s jedne religije u drugu – gubi li on time svoju višegodišnju, višestoljetnu, u ovom slučaju, tisućugodišnji kontinuitet? Da budem do kraja jasan – jesu li Bošnjaci kao narod izgubili državotvorni faktor s time što su prešli na islam? Ako ćemo tako onda se taj DISKONITINUITET može naći kod svih naroda na ovim prostorima, jer su svi u nekom trenutku PRELAZILI i konvertirali. Ja mislim da to nije tako. Mene za Bosnu vežu daleko dublje niti od religije. To što su moji pradjedovi u jednom trenutku odlučili preći na islam, ne kida moju i njihovu vezu s onim prethodnim koljenom koje je živjelo u drugoj vjeri, mi smo i dalje Bošanci. Bilo kako bilo, moramo naći ZAJEDNIČKI JEZIK oko svih pitanja koja muče bilo koji od tri naroda, a koji ne diraju u TEMELJE NAŠEG POSTOJANJA u JEDNOM ZAJEDNIČKOM PROSTORU koji se zove Bosna i Hercegovina“, ističe jedan bosanski intelektualac.

VJERNIČKI IDENTITET

Ideološka maštanja o „tisućugodišnjoj povijesti“ bošnjačkog naroda odavno su u ozbiljnoj historiografiji odbačena kao povijesno neutemeljena, i od relevantnih bošnjačkih povjesničara, ali unatoč tome, Izetbegović i njegovi istomišljenici u Stranci demokratske akcije (SDA) i Islamskoj zajednici (IZ) ne odustaju od tog narativa. Takvi mitovi nemaju nikakvo uporište u prošlosti, ali ih ipak prihvaća veliki dio bošnjačkog naroda i predstavnika Islamske zajednice u BiH.

Bakir Izetbegović ne griješi kad tvrdi da su Bošnjaci vezivno tkivo BiH, ali to isto su i Srbi i Hrvati i pripadnici drugih naroda u BiH. Ne griješi ni kad kaže da je vezivno tkivo unutar bošnjačkog naroda islamska vjera. To je slučaj i s drugim balkanskim narodima koji svoj identitet najvećim dijelom temelje na vjerskoj pripadnosti. No, vjernički identitet nije jedini čovjekov identitet. Izetbegović u svome vjerničkom i ramazanskom zanosu ignorira činjenicu da unutar bošnjačkog naroda ima ljudi koji ne prakticiraju islamsku vjeru, ali time nisu manje Bošnjaci od, primjerice, bračnog para Izetbegovića, i od onih koji se izjašnjavaju kao vjernici.

„Koliko god Izetbegoviću i muslimanima u BiH značilo to što su „džamije pune mladih ljudi“ i što „stotine tisuća bosansko-hercegovačkih muslimana dobrovoljno poste“, to nema nikakve veze s državom Bosnom i Hercegovinom jer ona ne može opstati na ni na jednoj vjeri, nego samo i isključivo kao sekularno i demokratsko društvo koje će poštivati svaku vjeru, ali nijednu od njih neće privilegirati. Što više islamiziranja Bosne i Hercegovine, do čega je stalo Izetbegoviću i njegovoj stranci, to manje države shvaćene u suvremenom, modernom smislu.“ – navodi fra Drago Bojić.

KUĆA ISLAMA

Kad Izetbegović Bosnu i Hercegovinu promatra isključivo kao državu bosansko-hercegovačkih muslimana, on time nedvosmisleno poručuje da ona ne pripada, primjerice, pravoslavcima i katolicima, Srbima i Hrvatima, pripadnicima neke druge religije i građanima koji ne prakticiraju nijednu vjeru. Time Izetbegović potvrđuje ono što se opravdano prigovara politici stranke koju vodi – da želi islamizirati Bosnu i Hercegovinu. Takvu, islamiziranu BiH, doista želi SDA otkako je ta stranka osnovana, ali takvu BiH ne prihvaćaju pripadnici drugih vjera, Naroda, a ni dio pripadnika bošnjačkog naroda. Takva Bosna i Hercegovina naprosto nije moguća bez rata, etničkog čišćenja i progona ljudi.

„U mnogim dijelovima islamskog svijeta ni danas se ne toleriraju druge vjere koje su  konstantno izložene diskriminaciji i progonu. U nekim islamskim pravno-teološkim školama postoji shvaćanje džihada u njegovoj prostornoj dimenziji. Prema tim tumačenjima svijet se dijeli na zemlje islama, što se opisuje izrazom Dār al-Islām (arapski: kuća islama), i na područje rata i još neislamiziranog dijela čovječanstva, što je obuhvaćeno pojmom Dār al-harb (arapski: kuća rata). Možda su Izetbegoviću nepoznata ova shvaćanja, ali iz njegovih riječi je očito da on Bosnu i Hercegovinu u budućnosti vidi kao kuću islama. Vezujući opstanak i budućnost Bosne i Hercegovine isključivo za islamsku vjeru, Bakir Izetbegović želi državu prema načelu cuius religio, ilius regio – čiji teritorij njegova i vjera“ – ističe fra Drago Bojić.

 

Left Menu Icon