PREDAVANJE “MOŽE LI UČENJE BITI GUŠT?”
Tekst: Dario Hrupec / R. F.
Foto: Ratko Mavar
Hrvatsko prirodoslovno društvo, izdavač časopisa Priroda, organizira ciklus znanstveno – popularizacijskih predavanja pod nazivom Priroda uživo. Predavanja se održavaju dvaput mjesečno, a svako je popraćeno člankom u časopisu Priroda, jednim od najstarijih časopisa za popularizaciju prirodnih znanosti u Europi, koji izlazi od 1911. godine. U četvrtak, 21. ožujka 2019. s početkom u 18 sati u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića, Preradovićeva 5 u Zagrebu predavanje će održati dr. sc. Predrag Pale pod nazivom “Može li učenje biti gušt?”.
Predavanje će zasigurno odgovoriti na neka od ovih pitanja: U kojoj se mjeri promijenilo učenje? Je li to stvarno bitno? Trebaju li zaista reforme obrazovanja? Može li se uopće reformirati obrazovanje? Jesu li učitelji uopće potrebni? Čemu? Što je to što čovjek ne može naučiti sam? Zašto čovjek uopće uči? Osim koristi, zašto bi netko učio? Kad strojevi budu pametniji od ljudi, trebaju li ljudi uopće učiti? Što? Koji su stvarni problemi motiviranog učenika koji sve uči sam? Kakav mora biti učitelj? Možemo li stvarno predvidjeti što će današnjim učenicima trebati kad odrastu? Postoje li neka univerzalna načela obrazovanja koja vrijede bez obzira na tehnologiju i sanje i razvoj društva? Što svatko može za sebe učiniti da stekne vrhunsko obrazovanje?
Dr. sc. Predrag Pale – inženjer po genima, obrazovanju, profesiji i pozivu, u svojim je tridesetima otkrio strast za po(d)učavanje, za “aha” efekt. Gradeći hrvatski internet u 90-ima, počeo je istraživati primjenu tehnologije u po(d)učavanju. To ga je dovelo do spoznaje da je ključ u metodama, a ne tehnici ili sadržaju. Kako dobro po(d)učavati istražuje i uči ne samo znanstvenim istraživanjima već i tako da sam uči puno i raznolike teme, ali i podučava najrazličitiju publiku, što različitijim metodama, što različitijim sadržajima. Najbolji učitelji su mu bili matematičar, mađioničari, elektroničar, plesni pedagozi, psiholozi, psihoterapeuti, fotograf, liječnici. Najviše ga raduje kad usvoji neku složenu temu i smisli način kako ju drugima objasniti na jednostavniji način. Danas vjeruje da je glavna uloga učitelja raditi učeniku sve (i samo) ono što učenik ne može sam uz pomoć knjiga, računala i interneta.