VIKTOR – UNICEFOVO SRETNO DIJETE
U sklopu UNICEF-ovog programa 143 stručnjaka iz 33 udruge i ustanove iz cijele Hrvatske polazi edukaciju za primjenu potpomognute komunikacije u radu s najmlađom djecom. Tableti s posebno razvijenim aplikacijama koje su osmislili hrvatski stručnjaci, kao i druga oprema, omogućit će djeci sa složenim komunikacijskim potrebama da izraze svoje misli, želje i osjećaje. Od programa će koristi imati 60 posto najmlađe djece s teškoćama. I Vi se možete uključiti i pomoći im da lakše komuniciraju s obitelji i okolinom!
Tekst: B.D.
Foto: UNICEF
U sklopu UNICEF-ovog programa 143 stručnjaka iz 33 udruge i ustanove iz cijele Hrvatske polazi edukaciju za primjenu potpomognute komunikacije u radu s najmlađom djecom. Tableti s posebno razvijenim aplikacijama koje su osmislili hrvatski stručnjaci, kao i druga oprema, omogućit će djeci sa složenim komunikacijskim potrebama da izraze svoje misli, želje i osjećaje. Od programa će koristi imati 60 posto najmlađe djece s teškoćama. I Vi se možete uključiti i pomoći im da lakše komuniciraju s obitelji i okolinom!
Iako zbog cerebralne paralize i drugih teškoća ne može govoriti, Viktor sve razumije. U početku je komunicirao osmijehom i treptanjem, a kako se motorika poboljšavala, koristio je i dizanje ruku, plaženje jezika, pokrete glavom. Kasnije su počeli koristiti i tablet s posebnim aplikacijama i sličice, koje su za Viktora pripremile prof. Ružica Magušić i prof. Katarina Škorvaga. Posljednjih godinu dana Viktor za komunikaciju koristi i poseban uređaj koji se pokreće pomoću pogleda. Viktor voli ljude, životinje i igru s prijateljima iz vrtića, vrlo je šarmantan i bistar, a uskoro bi trebao krenuti u školu čemu se i on i njegovi roditelji jako vesele. Uz to voli učiti, putovati i isprobavati nove stvari poput skijanja i skakanja u more. Kao i većina vršnjaka, i Viktor ima simpatije.
Uključivanje u vrtić bio je iznimno važan korak za Viktora. Zahvaljujući svakodnevnoj igri i učenju s prijateljima, napredovao je iz dana u dan i bio uključen u sve vrtićke aktivnosti. Djeca su bez problema našla način za komuniciranje s Viktorom, a osoblje je prekrasno s njim radilo. Prošle je godine Viktor bio uključen u završnu priredbu u sklopu koje je postavio tri pitanja roditeljima pomoću svog komunikatora. Napredak, socijalizacija, razumijevanje i sreća koju je Viktor ostvario odlaskom u vrtić i u interakciji s djecom pomoću potpomognute komunikacije ne može se opisati ni izmjeriti. On je postao u potpunosti sretno dijete koje uz prilagodbu može gotovo sve što i druga djeca. Sve te mogućnosti Viktoru i njegovoj obitelji mnogo znače. Zahvaljujući potpomognutoj komunikaciji Viktor ima priliku ići u redovnu školu i usvajati nova znanja, ostvariti se i postići svoj maksimum, a to je sve što svaki roditelj želi za svoje dijete, bilo ono potpuno zdravo ili imalo teškoće.