OBJAVLJENA NOVA EU STUDIJA O GLAZBENOM STREAMINGU

Tekst: Panopticum

Foto: GESAC

Europska autorska društva okupljena u svoju krovnu organizaciju GESAC objavila su krajem rujna 2022. „Studiju o mjestu i ulozi autora i skladatelja na europskom tržištu glazbenog streaminga“ koja pruža odličan prikaz i detaljnu analizu uskih grla i neravnoteža na tom tržištu, a što onda onemogućava održiviji tržišni rast prihoda za autore i skladatelje. Naime, nova europska studija o glazbenom streamingu ukazuje na nužnu potrebu boljeg prepoznavanja vrijednosti autora i skladatelja na tom rastućem digitalnom tržištu.

Stoga je i jedan od glavnih fokusa studije kako za autore i druge nositelje autorskog prava povećati udio od prihoda koji se u glazbenoj industriji generiraju s tržišta glazbenog streaminga te kako osigurati pravedniji glazbeni ekosustav koji je prilagođen autorima. Studija upravo i kreatorima europskih politika pruža vrlo koristan uvid u tržište, kao i konstruktivan pristup prema izgradnji održivog ekosustava glazbenog streaminga koji je više prilagođen autorima i kulturnoj raznolikosti, posebice europskoj.

Pri izradi GESAC-ove studije provedena je opsežna analiza tržišta na temelju postojećih ekonomskih pokazatelja, istraživanja tržišta, kao i intervjua i izravnih kontakata sa širokim spektrom profesionalaca iz glazbenog sektora, kreatora i glazbeno-tehnoloških poduzeća. Sažetak studije na hrvatskom jeziku s ključnim informacijama, podacima i zaključcima dostupan je na internetskoj poveznici ZAMP-a dok se komplentna studija na engleskom jeziku može preuzeti na internetskoj poveznici GESAC-a.

Predsjednik GESAC-a, Gernot Graninger i glavna direktorica GESAC-a, Véronique Desbrosses, tom su prilikom pozvali i europske institucije i kreatore politika da se studijom informiraju o nepravilnostima i disfunkcijama tržišta glazbenog streaminga koje zanemaruje same tvorce sadržaja s kojim se na tom tržištu trguje, ali i da se informiraju o mogućnostima doprinosa europskih institucija i politika rješavanju ovog problema

Podsjetimo, glazbeni streaming danas je nedvojbeno dominantan način uživanja i bavljenja glazbom. Građanima nudi jednostavan i visokokvalitetan pristup najvećem mogućem repertoaru u bilo koje vrijeme, s bilo koje lokacije, online ili offline. Ograničenje koje je proizašlo iz COVID-19 pandemije u posljednje dvije godine ubrzalo je digitalnu transformaciju tržišta i rast streaminga kao primarnog oblika potrošnje glazbe. Glazbeni streaming danas čini 68 posto cjelokupnog glazbenog angažmana, ima više od 524 milijuna pretplatnika i nudi više od 70 milijuna glazbenih zapisa. Ipak, prihodi s tog tržišta za autore glazbenih djela još su uvijek vrlo niski. Studija utvrđuje glavne razloge zašto ovo uspješno i rastuće tržište trenutačno ne uspijeva generirati odgovarajuće prihode za autore i skladatelje te ocrtava njihove brige i očekivanja u pogledu boljeg prepoznavanja njihova doprinosa na streaming tržištu.

 

 

Ova web-stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se s time možete slagati, ali možete odbiti ako želite. Slažem se Opširnije...

Left Menu Icon