ZAŠTO HRVATSKI ZRAČNI GUBITAŠ PLAĆA KONZULTANTU IZRADU „POST-COVID STRATEGIJE“?
Tekst: B. D.
Foto: HRT/Marko Lukunic/PIXSELL
U trenucima dok aviokompanija Ryanair najavljuju više od 40 odlaznih letova iz Zagreba tjedno na 15 linija, uključujući devet novih prema europskim odredištima a u prosincu 2021. godine nakon uvođenja trećeg zrakoplova u red letenja iz Zagreba planira uvesti još drugih dodatnih devet novih linija, nacionalni avioprijevoznik Croatia Airlines (CA) izvjestio je hrvatsku javnost, a i šire, kako je na sjednici NO-a CA prihvaćen prijedlog „Post-Covid strategije“ koji je proteklih mjeseci razvijen s odabranim konzultantom, Boston Consulting Group. Hrvatski zračni gubitaš pritom ne navodi iznos koji je platio američkom konzultantu za nebuloznu strategiju koju je mogao i morao izraditi samostalno. Naime, iz priopćenja CA koje je za medije sročeno u maniri stare kumrovečke škole, javnost može saznati kako će Croatia Airlines dodatno digitalizirati svoje poslovanje, zatim kako će unaprijediti vještine upravljanja svih razina menadžmenta te kako će inzistirati na balansiranom fokusu na kvaliteti i „osvještenosti o troškovima“.
Iako hrvatski zračni gubitaš svojim negativnim poslovanjem prednjači među tvrtkama u državnom vlasništvu do sada njen vlasnik, odnosno vlada Republike Hrvatske, nije našla za shodno promijeniti upravljačku strukturu kompanije, već CA i dalje vodi Jasmin Bajić, nekadašnji knjigovođa Ivana Mišetića – bivšeg direktora Croatia Airlinesa iz zlatnog doba korumpiranog Ive Sanadera.
Posljednje medijske najave o mogućem spajanju Croatia Airlinesa s domaćim zračnim lukama na jadranskoj obali samo su pokazatelj kako je nesposobna Uprava iz nacionalnog zračnog prijevoznika uz amenovanje države našla novu financijsku sisu kako bi i dalje nesmetano gomilala gubitke i nastavila utabanim stazama sa starim načinom poslovanja na štetu uspješnog poslovanja zračnih luka na Jadranu, umjesto da bude momentalno smijenjena i institucionalno sankcionirana.