CROATIA AIRLINES BILJEŽI VRLO LOŠE FINANCIJSKE REZULTATE ZBOG POGREŠNO DONESENIH POSLOVNIH ODLUKA

Tekst: Alen Šćuric

Foto: Croatia Airlines

Prema pisanju portala ZAMAaero, specijaliziranog za avio-industriju, domaći zračni prijevoznik Croatia Airlines radi loše poslovne politike i ukidanja letova iz Zagreba bilježi vrlo loše financijske rezultate. Naime, kako je 2022. domaća zračna kompanija preselila dobar dio letova iz Zagreba za Split, a i otvorila niz linija u Splitu, no ne i u Zagrebu, te ga potpuno zapostavila, za očekivati bi bilo da kompanija od toga ima koristi, da je smanjila gubitak i da je povećala load faktor. No, to nije tako.

Podsjetimo, load faktor (LF) Croatia Airlines je 2019. godine bio 73,6% kada je prvenstveno letjela za i iz Zagreba, kada je imala bitno manje linija iz Splita i kada je imala 8 linija više iz Zagreba.

Naime dok nema letova za Split kompanija je u prva dva kvartala imala load faktor od 56,2%. Godišnji prosjek za 2022. je bio 62,0%.  No, u prva tri kvartala kompanija je ostvarila samo 61,9% load faktora, dakle samo 5,7% bolji load faktor od prva dva kvartala u kojem nije imala letova za Split. Taj load faktor je za čak 11,6% manji od 2019. Znači da sa Splitom kompanija nije dobila ništa, upravo suprotno, load faktor je tek neznatno veći nego kada kompanija nije letjela za Split, a on je i daleko manji nego 2019. kada kompanija nije imala ni izblizu toliko letova i frekvencija u Splitu.

Jednako tako je i sa gubitkom. 2019. kompanija je imala 2.179.000 putnika i 10,6 milijuna EUR gubitka, tj. 4,87 EUR gubitka po putniku. 2022. kompanija je imala 1.453.000 putnika, dakle bitno manje nego 2019, no gubitak je bio bitno veći, čak 18,2 milijuna EUR. Dakle 12,53 EUR po putniku. To je skoro 3 puta više. Kako to ako Split donosi novac kompaniji? Kako to da je gubitak od kada su se pokrenuli toliki letovi za Split skoro 3 puta veći?

I da se razumijemo ZAMAaero i te kako smatra da se trebaju povećati linije iz Splita. Da je kompanija trebala uzeti još aviona, bar u wet leastingu za ljetnu sezonu (kao i 2019.) i povećati broj letova iz Splita. No, letovi iz Splita su pogrešno napravljeni. Em imaju puno premalo frekvencija (dobar dio linija samo jedan let tjedno), em konkuriraju najjačim prijevoznicima koji imaju po 10 puta više letova. Iako se slažemo da je dobro što je kompanija povećala broj linija u Splitu, nije moguće prihvatiti da je smanjila broj letova u Zagrebu i da nije obnovila čak 8 linija. Stoga ovi tragični rezultati ne trebaju čuditi i oni su produkt katastrofalne politike Croatia Airlinesa.

 

Ova web-stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se s time možete slagati, ali možete odbiti ako želite. Slažem se Opširnije...

Left Menu Icon