UDRUGA PIO: IZGRADNJA NOVOG KRČKOG MOSTA JE DOKAZ DA NE POSTOJI VIZIJA RAZVOJA DRŽAVE
Tekst: Udruga PIO
Foto: PGŽ/RTL
Nažalost, stalno ponavljamo kao papige, kako ne postoji vizija razvoja našega Grada, no očito ne postoji ni vizija razvoja države.
Počinje se graditi novi most za otok Krk. To bi bila predivna vijest da prije toga nisu ulupani novci u druge projekte koji izgradnjom novog mosta sigurno više neće imati ekonomsku isplativost. Taj naš navod prvenstveno se odnosi na izgradnju novoga kontejnerskog terminala na Krku kojega najavljuje ministar Butković čime postojeća dva u Rijeci zasigurno će izgubiti na prometu i važnosti.
Kako smo već pisali još sredinom 80-ih godina prošlog stoljeća razvijali su se planovi dislociranja Luke Rijeka na otok Krk s obzirom da je u naletu bila luka Koper i shvatilo se da se mora krenuti s dugoročnim razvojem budući da na riječkom području nema takvog prostora koji bi zadovoljio sve veći broj tereta i njegovog skladištenja pogotovo što se imao u vidu razvoj kontejnerskog prometa i veličina brodova koji prevoze taj teret.
Nažalost, u novoj državi gradska vlast odustala je od razvoja i krenula putevima nesnalaženja, nemara i katastrofalnih odluka. Posljedica takve krive politike su dva terminala u centru grada koja dugoročno nemaju perspektive, a na izgradnju kojih su potrošena ogromna sredstva. Smiješno je slušati ravnatelja Lučke uprave Rijeka Denisa Vukorepu kako lamentira da će riječki prometni pravac biti jednako važan onom sjevernom naravno jer mi imamo čak 3 terminala.
Ravnatelj Vukorepa trebao bi kao prvo znati da je pomorsko prometno tržište pa time i njegovi pravci jako nepredvidljivo, dovoljna je jedna politička nesigurnost i sve se mijenja, a upravo tome i svjedočimo ovih dana. Kako smo pročitali Maersk je suspendirao prolaz svojih brodova Crvenim morem što direktno utječe i na Mediteranski pravac dok je francuski brodar CMA CGM udvostručio vozarine na ruti Azija- Mediteran, a kako navodi Međunarodna pomorska organizacija (IMO) čak 18 logističkih tvrtki zaobilazi Crveno more i preusmjeravaju promet preko Rta dobre nade. Dakle, teško je presumirati količine tereta koje se mogu očekivati u duljem razdoblju te tako su 3 terminala na jednom uskom području potpuno besmislena, a ako se još pridodaju Koper i Trst situacija je i gora.
Ne bi željeli da netko pomisli da smo protiv izgradnje mosta, dapače, mi smo za izgradnju i mosta i novoga terminala samo nam nije jasno s obzirom da je župan izjavio da je u županijskim planovima već 20 godina i izgradnja mosta kao i terminala radi čega to onda nije izrealizirano, zašto se gradila Zagrebačka, a skupa s njom i najskuplja cesta u povijesti i pri tome polupano pola grada, kada je istek koncesije Brajdice upravo negdje kada se očekuje završetak izgradnje terminala u Omišlju te bi taj jedan do izgradnje Omišlja bio sasvim dovoljan. Izgrađen je i potpuno novi željeznički terminal na Brajdici kao i tunel koji za koju godinu sigurno više neće imati svrhu jer istekom koncesije za Brajdicu na tom području neće više biti terminala. Dakle novci cure na sve strane, grade se bespotrebni projekti samo da se kaže kako su se povukla sredstva iz EU fondova, a pri tome ne vodi se računa o stvarnim željama i potrebama stanovnika.
Međutim, ovdje moramo nadodati i turistički aspekt mosta. Naime bez izgradnje krčke magistrale most neće puno pridonijeti da se izbjegnu gužve na otoku i uska grla. Neki otočani čak kažu da i ona neće pomoći pa se zalažu za izgradnju novog mosta na drugoj strani Krka tamo negdje kod Šila. No to im se sigurno neće ostvariti jer ovaj predviđeni ima i željeznicu koja je namijenjena upravo novom terminalu u Omišlju pa svaka devijacija ne bi bila učinkovita.
Uglavnom mi se radujemo mostu iz više razloga, ali istovremeno smo tužni i revoltirani nepotrebnim devastiranjem naše Rijeke i Sušaka radi nesposobnosti ljudi na vlasti. Ako su ovo sve pak samo izborna obećanja onda je pretužno da 20 godina padamo na ista.