RASPAD SUSTAVA HRVATSKE POŠTE?

Tekst: Zadarski list

Foto: Crodex

Sustav dostave preporučenih poštanskih pošiljki s povratnicom potpuno se raspao u Hrvatskoj pošti koja je nije u stanju dostaviti već mjesec dana, uopće ne zna gdje je, nije je niti pokušala dostaviti, a objašnjenje primatelju potpuno je suludo. Krenimo od početka.

Dakle pošiljka je upućena 2. svibnja iz Splita kao preporučeno pismo s povratnicom, kako bi pošiljatelj u Splitu nakon potpisanog uručenja bio siguran da je pošiljka dostavljena primatelju u Zadru s obzirom da se radi o važnoj poslovnoj dokumentaciji. Trebalo bi se raditi o jednom od najsigurnijih načina dostave važnih pošiljki, kako za pošiljatelja, tako i za primatelja. Osim u Hrvatskoj pošti.

Prolaze dani, tjedni, ali pošiljka ne stiže, a s obzirom da se radi o poslovnoj dokumentaciji, pošiljatelj i primatelj ulaze u problem zbog nedostave. Čitavo to vrijeme ne događa se ništa, dostava nije pokušana, u poštanskom sandučiću primatelja nema nikakve obavijesti. Pošiljatelj ima samo potvrdu da je pošiljka predana na poštu, pa savjetuje primatelju u Zadru da ode u Glavnu poštu kako bi provjerio nije li pošiljka zapela kod njih.

U Glavnoj pošti Zadar – hladan tuš. Prema broju pošiljke poštanski službenik u Zadru provjerom u računalu obavještava primatelja – da pošiljka nije niti krenula iz Splita nakon 2. svibnja! Naime pod brojem te pošiljke stoji samo da je primljena u splitskom poštanskom uredu – i ništa više! Drugim riječima, poštari u Splitu “posijali” su je prije nego što su je uopće odaslali prema 160 kilometara udaljenom Zadru.

Na pitanje primatelja može li zadarska pošta nazvati kolege iz Splita i provjeriti gdje je pošiljka pod tim brojem s obzirom da je stvar hitna jer se radi o poslovnoj dokumentaciji, službenik ga obavještava da ne može, već da on kroz službenu web formu uputu Hrvatskoj pošti upit o nedostavljenoj pošiljci.

Primatelj odlazi iz pošte i već izluđen zbog nedostave pošiljke, a radi se o originalno potpisanim poslovnim papirima, šalje preko interneta službeni upit Hrvatskoj pošti zašto pošiljka s povratnicom nije dostavljena.

Njihov odgovor zaslužuje doslovno citiranje:

„Vezano za Vaš prigovor zaprimljen putem web forme dana 27. svibnja 2025. godine, a odnosi se na prekoračenje roka uručenja pošiljke prijamnog broja RG……..HR, dostavljamo Vam pisani odgovor.

Obavještavamo Vas kako je provedenom provjerom utvrđeno da je predmetna pošiljka zaprimljena u sustav Hrvatske pošte dana 8. svibnja 2025. godine, te predmetna pošiljka nažalost nije promijenila status od navedenog dana.

Nadalje, kako je pošiljatelj vlasnik pošiljke sve do uručenja primatelju a samim time i nositelj svih prava vezanih za pošiljku, molimo Vas da se za daljnje informacije obratite istom.

Slijedom navedenog, Vaš prigovor je osnovan no primatelj s navedene osnove ne ostvaruje pravo na naknadu štete.

Ukoliko niste zadovoljni rješenjem Vašeg prigovora, možete u roku od 30 dana od dana primitka ovog pisanog odgovora, podnijeti pritužbu Povjerenstvu za pritužbe potrošača pri HP – Hrvatska pošta d. d., Poštanska 9, 10410 Velika Gorica ili na adresu e-pošte: [email protected]. S poštovanjem, Vaša Hrvatska pošta HP – Hrvatska pošta d.d.”

Što bi njihov odgovor trebao značiti?

„Da, pogriješili smo, dostavu pošiljke smo naplatili, ali je nismo dostavili.”

„Da pogriješili smo, ali prema vama nismo odgovorni, jer vam je još nismo dostavili, pa je nositelj prava pošiljatelj, koji ih ne može ostvariti jer pošiljka nije dostavljena primatelju…”

Znači izgubili su pošiljku, nemaju pojma gdje je, ne znaju hoće li je uopće dostaviti, ali ih za sve to skupa jednostavno kazano – nije uopće briga.

„Da, nismo dostavili, ali vi ipak nemate nikakvih prava.”

Da su tu pošiljku natovarili na kenju, pa je poslali magistralom iz Splita u Zadar, došla bi za par dana. Da su je zavezali za nogicu golubu pismonoši i on bi doletio s njom kroz dan-dva. Da su je dali nekom trkaču kao štafetu, primatelj bi je od zadihanog maratonca primio sigurno, kao u drevna vremena na Maratonskom polju. Umjesto toga svega, najbolje bi bilo da ova državna tvrtka koja neobično sliči na Jadroliniju, Hrvatske željeznice i ostale “uspješne” državne tvrtke prizna i kaže – sustav Hrvatske pošte se potpuno raspao.

Jer ovo nije nažalost jedini već jedan u nizu slučajeva nedostave i gubitka poštanskih pošiljki iz zemlje i inozemstva, ostavljanja pisama u hrpi na podu u portunima zgrada, nedostave bilo kakve pošte s računima i sudskim pozivima tjednima i mjesecima zbog čega se primatelje dovodi do ovrha, gubitka sporova i sličnih problema. Radi li se o nedostatku radne snage (poštara), neorganizaciji ili neodgovornosti, znaju ili ne znaju oni sami, ali najbolje bi bilo da više ne maltretiraju građane i proglase bankrot, raspad, likvidaciju ili što već i oslobode korisnike daljnjih muka. A njihovi odgovori na nedostavljenu poštu ulaze u anale neprofesionalnosti i neodgovornosti.

Slanje pošiljke Hrvatskom poštom sliči na zloglasni rulet – možda te pošiljka pogodi, ali najvjerojatnije neće.

 

Left Menu Icon