PORTO BAROŠ – BUDUĆA RIJEČKA LUKA NAUTIČKOG TURIZMA

Tekst: Panopticum

Foto: Geotech

Prema pojedinim pokazateljima izgradnja nove riječke luke nautičkog turizma pod nazivom Porto Baroš zasigurno je najveće i najznačajnije ulaganje u sektoru nautičkog turizma u Hrvatskoj. U slijedećih nekoliko godina Rijeka bi trebala postati nautičko središte Jadrana, koja će izrasti u nautičku luku u koju će moći uplovljavati najveće svjetske mega jahte. Idejni projekt potpisuje zagrebački arhitektonski studio Zona sto d.o.o. a za projekt su provedeni inženjersko-geološki i geotehnički istražni radovi s izradom elaborata.  Elaborat je izrađen na temelju provedenih inženjersko-geoloških i geotehničkih istražnih radova koji su se sastojali od geološke i geotehničke prospekcije šireg područja, zatim iskopa sondažnih jama, istraživačkog bušenja, inženjersko-geološkog kartiranja terena, determinacije bušaćih jezgri i sondažnih jama, laboratorijskih i geofizičkih ispitivanja, mjerenja razine podzemnih voda te obrade podataka ranijih istraživanja.

U svrhu utvrđivanja geotehničkih značajki lokacije i temeljnog tla, izvedeno je sedam (7) istraživačkih rotacijskih bušotina duljina od 20,0 m do 60,0 m, ukupne duljine 199,0 m. U sklopu jedne od bušotina izveden je statički penetracijski pokus s mjerenjem pornog tlaka (CPTU). Prethodno CPTU ispitivanju, izvedeno je predbušenje kroz nasipni materijal dubine 38 m i zacjevljenje bušotine kako bi se omogućio nesmetani rad CPTU sonde. Sonda konusnog oblika utiskuje u tlo jednolikom brzinom te se mjeri otpor utiskivanju sonde, te trenje na plaštu sonde, koje se aktivira prilikom utiskivanja sonde između plašta i okolnog tla. Osim otpora utiskivanju i trenja na plaštu, mogu se mjeriti porni tlak, (CPTU) i temperatura u okolini sonde, prikupljati podaci o seizmičkim valovima (SCPT). Dobiveni podaci korišteni su pri utvrđivanju vrste i profila tla te procijeni parametara krutosti i čvrstoće tla.

Na istraživanom području je također provedeno geofizičko ispitivanje seizmičke refrakcije u sklopu kojeg je izvedeno šest seizmičkih profila te četiri MASW profila ukupne duljine 801,0 m, u svrhu određivanja prostornog rasporeda inženjersko-geoloških sredina. Laboratorijska ispitivanja na uzorcima dala su korisne parametre koji su poslužili kao ulazni podaci za projektiranje. U svrhu utvrđivanja dubine i oblika temelja postojećeg objekta izvedene su četiri sondažne jame. U sklopu predviđenih istražnih radova provedeno je ispitivanje vodopropusnosti koje se vrši gravitacijskim ulijevanjem vode konstantnim protokom u upojnu bušotinu.

Na temelju provedenih istraživačkih radova, utvrđene su naslage nabačaja i aluvijalne naslage koje su podijeljene u 5 geotehničkih jedinica na temelju granulometrijskog sastava, zbijenosti i konzistencije materijala. Naslage nabačaja predstavljene su slabo graduiranim šljunkom srednje do dobre zbijenosti koji mjestimično sadrži veće količine gline. Aluvijalne naslage su vrlo heterogene te su predstavljene naslagama gline i praha krute konzistencije, te naslagama pijeska i šljunka rahle do dobre zbijenosti.

Predmetno područje nalazi se u neposrednoj blizini ušća rijeke Rječine koja donosi erodirani materijal iz kojeg su se formirali riječni nanosi čija debljina može iznositi i više od 55 m koliko je utvrđeno istražnim bušenjem.

Prema mišljenju stručnjaka, jednom izgrađena, nautička luka Porto Baroš slovit će za najluksuzniju marinu u Hrvatskoj. Zbog svoje veličine i povoljne geografske pozicije, buduća marina Porto Baroš biti će od velikog značaja kako za stanovnike grada Rijeke tako i za nautiku i turizam cijele Hrvatske.

 

Ova web-stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se s time možete slagati, ali možete odbiti ako želite. Slažem se Opširnije...

Left Menu Icon