NOVA POMORSKA LINIJA OD SPLITA DO ZADRA
Tekst: Panopticum
Foto: Vidar Hop Rederier
Uz postojeće sezonske brzobrodske pruge prema Braču, Hvaru, Korčuli, Mljetu i Dubrovniku, iz Splita bi od 1. travnja 2019. godine trebao zaploviti i dvotrupac na novoj polugodišnjoj liniji za Šibenik i Zadar.
Kako se neslužbeno može doznati, spomenutu relaciju trebao bi održavati brzi brod u aranžmanu šibenske tvrtke “Envira”, iza koje od rujna 2018. stoji norveška kompanija “Vidar Hop Rederier”. Ako državna Agencija za obalni linijski pomorski promet u konačnici potvrdi plovidbeni red, ta će se linija održavati “bez obveze javne usluge”, što znači da brodar ne može tražiti državnu subvenciju, ali smije samostalno kreirati pojedine uvjete na ciljanoj relaciji.
Planirano je da se na brzobrodskoj pruzi od Splita prema Šibeniku i Zadru plovi svakodnevno u razdoblju od 1. travnja do 31. listopada predstojeće godine. Dvotrupac iz Gradske luke Split isplovljavao bi za Šibenik u 9 sati, polazak iz Krešimirova grada na rasporedu je u 10.35, dok bi uz zadarsku rivu pristajao u 12.40 sati. Iz Zadra prema Šibeniku isplovljavalo bi se u 17.30, a iz Šibenika za Split u 19.35, s očekivanim terminom dolaska u Split u 21.10. sati.
Prema objavljenom cjeniku, putnička karta na najduljoj relaciji od Splita do Zadra ili obratno koštat će 158 kuna, dok će se za kartu od Splita do Šibenika i od Šibenika do Zadra trebati izdvojiti po 110 kuna. Spomenuti iznosi redom će biti viši od aktualnih cijena autobusnih karata na istim relacijama, ali aduti u rukavu norveško-šibenske kompanije zasigurno će biti brzina dolaska do odredišta, neusporedivo manji broj stajanja i doživljaj plovidbe sjevernodalmatinskim akvatorijem.
Uvođenje sezonske brzobrodske pruge koja povezuje najveći dalmatinski grad s dva susjedna županijska središta predstavlja svojevrstan, makar i djelomičan povratak izravnih linija između tih triju luka kojima se putovalo još prije 120 godina.
Bit će zanimljivo vidjeti koje će adute za iskorak na jadransko pomorsko tržište upotrijebiti skandinavska kompanija koja je niz godina imala koncesije za kratke relacije prema otocima uz jugozapadnu obalu Norveške i hoće li možda angažirati i dvotrupac koji upravo gradi na domaćem navozu, a trebao bi biti isporučen sredinom 2019. godine. Dvotrupac će imati električni pogon kojim bi se šibenski škoji povezali sa županijskim središtem.