JE LI CROATIA AIRLINES KUPILA KRIVE ZRAKOPLOVE ILI ROBU S GREŠKOM?

Povodom prvog i neuobičajenog zrakoplovnog incidenta s novonabavljenim zrakoplovima Croatia Airlines tipa Airbus koji se prije nekoliko dana dogodio u Skopju, a koje donosi portal specijaliziran u segmentima avijacije www.zamaaero.com, pod naslovom “Croatia ostavila prtljagu i 6 putnika u Skopju”, prenosimo njihovu objavu u cijelosti. Navedeni osvrt ostavlja mnoga otvorena pitanja a posebno ono je li domaći avioprijevoznik prilikom nabave novih aviona kupio zaista baš zrakoplove koji sa svojim karakteristikama zadovoljavaju tehničke potrebe ili ne.

Croatia ostavila prtljagu i 6 putnika u Skopju

Tekst: Alen Šćuric

Foto: CA

Dobili smo jednu vrlo zabrinjavajuću informaciju da je Croatia Airlines je na letu iz Skopja za Zagreb 12. 8. u 15:55 morala ostaviti svu prtljagu i 6 putnika nije ušlo na let. Naime, let je bio Airbus A220-300. A220-300 ima deklarirani MTOW od 70,9 tona, ali obzirom na visoke temperature i na konfiguraciju okolnog terena oko Skopja avion je poletio sa znatno nižom poletnom težinom. Croatia je uzela najslabije motore na A220. I dok je moguća snaga na ovim motorima 104 kN, Croatia je uzela motore sa samo 93 kN, najslabije koji se nude. Croatia će ovakve probleme imati na letovima za Skopje, Sarajevo i Mostar.

Niz drugih kompanija leti sa A220-300 imaju ih i više desetaka u floti. Poput Delte, airBaltica, Air Francea, Swissa… I da, i oni lete za zahtjevne aerodrome poput Skopja. Primjerice airBaltic svaki tjedan dva puta leti za Skopje sa A220-300 i na letovima bude i više od 140 putnika. Kako onda Croatia tako nešto ne može? Lako će Croatia letjeti za ove aerodrome zimi kada je load faktor slab i kada su klimatski uvjeti blaži. Ali što će biti tijekom ljeta kada su visoke temperature i puno putnika. Biti će pravilo odbijati putnika ili će Croatia limitirati A220-300 na samo 120 putnika?

Istinski čudno pošto nisam čuo da ovakve probleme imaju druge kompanije. Ali putnici i prtljaga su ostali u Skopju. Iskreno se nadam da se radi o nekoj softverskoj grešci programa za izračunavanje performansi ili nekoj drugoj grešci jel ako će ovo biti dalja praksa to je istinski katastrofa za kompaniju.

Postavili smo vrlo precizna pitanja Croatiji Airlines oko ovog slučaja no ista nam je dala vrlo lakonski odgovor da A220-300 pruža optimalne performanse na linijama na kojima leti Croatia Airlines. Rekli su da je zrakoplov A220 je u komercijalnoj operaciji od 6. kolovoza 2024. i do sada je sukladno planiranom redu letenja obavljeno ukupno 38 letova, među kojima su i letovi s popunjenošću većom od 95%. Ni riječi o slučaju iz Skopja iako smo ih vrlo precizno pitali za isti. Šteta, ovako sve ostaje na poluinformacijama dok sama kompanija nije smatrala shodnim opravdati to što se desilo.

 

Ova web-stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se s time možete slagati, ali možete odbiti ako želite. Slažem se Opširnije...

Left Menu Icon