EKOLOGIJA U FOKUSU STRATEGIJE RAZVOJA TURIZMA VIROVITIČKO-PODRAVSKE ŽUPANIJE
Tekst: A. Radoš
Foto: M. Turkalj
Strategija razvoja turizma Virovitičko-podravske županije (VPŽ) do 2030. godine, koju je za županijsku turističku zajednicu izradio Institut za turizam Republike Hrvatske, ovo područje opisuje kao prostor iznimno bogat raznolikim mogućnostima doživljaja niza „mikro“ atrakcija. Skladna priroda, Drava i Papuk kao dva UNESCO područja, nasljeđe plemićkog života, dvorci i kurije, industrijska povijest i poljoprivreda, ali i toplina i gostoljubivost ljudi, resursna su osnova za razvoj ove jedinstvene destinacije.
Naime,novi brend Virovitičko-podravske županije (VPŽ) temelji se na snažnoj emotivnoj poruci koja odgovara potrebama suvremenog čovjeka koji traži odmak od svakodnevice, mir, opuštanje i osjećaj ravnoteže. Osim toga, VPŽ gradi turizam na zaštiti prirode, ekologiji i zelenim praksama, ali i na zaštiti i upravljanju ekonomskim resursima. Naime, ekoturizam, cikloturizam, planinarenje i trekking, lov i ribolov, turizam baštine, vjerski turizam, manifestacije i događanja primarni su turistički proizvodi, dok su sekundarni gradski, eno-gastro, seoski i poslovni turizam, koji uključuje i teambuilding programe, sportske pripreme i natjecanja.
Inače, prostor VPŽ se savršeno nadopunjuje i isprepliće uz područje uz rijeku Dravu koja predstavlja savršen izbor za ekološki osviještene turiste koji uživaju u rekreaciji i aktivnom odmoru kao i područje Papuka i Krndije s jedinstvenim zelenim krajobrazima poput Park šume Jankovac, geološkog spomenika Rupnice, te mirnog, zelenog Voćina s modernim Geo-info centrom.