VATIKAN O RODNOJ IDEOLOGIJI

Tekst: D. D. / A. A. / Panopticum

Foto: La Republica / CBC

Vatikan se ponovo oglasio glede rodne ideologije, ocjenivši je u jednom svom dijelu kao antropološku dezorijentiranost ali kao sredstvo za raspravu o ljudskoj seksualnosti i izazovima koji proizlaze iz rodne teorije, i to u vrijeme, kako navode,  odgojne krize. U dokumentu naslovljenim „Muško i žensko stvori ih. Za put dijaloga o pitanju rodne teorije u odgoju“, koji je potpisao kardinal Giuseppe Versaldi, pročelnik Zbora za katolički odgoj, i nadbiskup Vincenzo Zani, tajnik dikasterija, Crkva svojom metodikom daje odgovore na neka otvorena pitanja.

KRIZA ODGOJA

Svrha je dokumenta pomoći onima koji rade na odgoju novih naraštaja da se metodički suoče s pitanjima, o kojima se danas najviše raspravlja, o ljudskoj seksualnosti, u svjetlu širega obzora odgoja za ljubav. Zbor za katolički odgoj, koji je pripremio dokument, govori o „odgojnoj krizi“, posebno što se tiče osjećajnosti i seksualnosti pred izazovom koji se pojavljuje iz raznih oblika ideologije, općenito nazvane ‘rodnom’, koja niječe uzajamnost i razlike između muškarca i žene, koje se smatra jednostavno posljedicama povijesno-kulturalne uvjetovanosti. Identitet bi se tako, dakle, trebao prepustiti individualističkoj opciji, koja se kroz vrijeme može i mijenjati.

ANTROPOLOŠKA DEZORIJENTIRANOST

U dokumentu se govori o „antropološkoj dezorijentiranosti“ koja obilježava kulturno ozračje našega vremena, pridonoseći također uništavanju obitelji. Riječ je o ideologiji koja, osim toga, pokreće obrazovne nacrte i zakonodavna usmjerenja koji promiču osobni identitet i osjećajnu bliskost koji su korjenito odvojeni od biološke različitosti između muškarca i žene – ističe se u dokumentu navodeći riječi iz apostolske pobudnice ‘Amoris laetitia’. U tom se kontekstu nalazi dokument koji želi promicati metodologiju izraženu u tri postupka: u slušanju, prosuđivanju i predlaganju.

OBRISI SPOLNOG ODGOJA

Tekst se nadahnjuje dokumentom „Odgojne smjernice o ljudskoj ljubavi. Obrisi spolnoga odgoja“ iz 1983. godine, a obogaćen je također navodima pape Franje, Benedikta XVI., svetoga Ivana Pavla II., ali i Drugoga vatikanskog sabora, Zbora za nauk vjere i drugih dokumenata. U dokumentu se ističe razlika između rodne ideologije i različitih istraživanja o rodnoj teoriji koja su provele humanističke znanosti, te primjećuje da ideologija želi, kako je uočio papa Franjo, odgovoriti na određene želje koje su katkada razumljive, ali se nastoji nametnuti kao jedinstveno mišljenje koje određuje i odgoj djece, te stoga sprječava susret, dok ne nedostaju istraživanja o rodnoj teoriji koja nastoje bolje upoznati način na koji se u različitim kulturama živi spolna razlika između muškarca i žene.

ŠKOLA KAO SREDINA POVJERENJA

Nadalje, u dokumentu se podsjeća također da demokratska država ne može odgoj svesti na jedinstveno mišljenje, ističući opravdanu težnju katoličkih škola da očuvaju vlastito viđenje ljudske seksualnosti. Na kraju, za katoličke se odgojne ustanove napominje važnost diskretnoga i suzdržanoga praćenja, kojim bi se išlo u susret i onima koji žive slojevite i bolne situacije. Škola treba biti sredina povjerenja, posebno u slučajevima za koje su potrebni vrijeme i razlučivanje, te valja stvoriti uvjete za strpljivo slušanje i razumijevanje, daleko od nepravedne diskriminacije.

 

Ova web-stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se s time možete slagati, ali možete odbiti ako želite. Slažem se Opširnije...

Left Menu Icon