UDRUGA PIO: FILIPOVIĆ MISLI DA SE NA RIJEKU NE ODNOSI ZAKON O ZAŠTITI OD BUKE
Tekst: Udruga PIO
Foto: G. M./D. Ž.
Na pitanje jednog gradskog vijećnika vezano za buku u Rijeci, naš gradonačelnik lakonski odgovara da je Rijeka ishodište prometnih koridora i to neminovno izaziva buku, s kojom smo se kao lučki grad suživjeli. Možda se je naš gradonačelnik suživio s bukom, međutim njegovi građani svakako nisu. Nije lako živjeti u gradu u kojem su vam lučka postrojenja i željezničke terminale u 21.st. doveli takoreći ispod prozora elitnih, barem po davanjima, stambenih zona.
Kolika je buka najbolje znaju građani koji ne mogu normalno živjeti u svome gradu zahvaljujući terminalu na Brajdici, ali istovremeno moraju trpjeti i zagađenja od mamutskih brodova kao i ona svjetlosna s novog željezničkog terminala. Dok su to sve gradili nitko nije mislio na građane i posljedice koje će oni trpjeti. Koliko smo već puta napominjali da taj prostor nije ni pogodan za terminal toga tipa kao da je isti trebao biti privremeni. Pitamo se kako bi primjerice građani Trsta reagirali da im je netko to čudovište ustoličio u centru. Po našim saznanjima, unatoč tomu što kontejnerski terminal u Trstu nije u centru radno vrijeme mu je ograničeno i ne dopušta se uplovljavanje brodovima zagađivačima za razliku od naše Brajdice gdje tkogod dođe, dobro dođe.
Prema čl. 2 st. 3 Zakona o zaštiti od buke, buka štetna po zdravlje ljudi jest svaki zvuk koji prekoračuje propisane najviše dopuštene razine s obzirom na vrstu izvora buke, mjesto i vrijeme nastanka. Akcijski planovi su planovi izrađeni radi upravljanja bukom okoliša i njezinim štetnim učincima uključujući mjere zaštite od buke.
Zaštitu od buke obvezni su provoditi i osigurati njezino provođenje tijela državne uprave, jedinice lokalne i područne samouprave te pravne i fizičke osobe koje obavljaju registrirane djelatnosti.
Zaštita od buke provodi se danonoćno. U smislu ovog Zakona dan traje 12 sati, od 7-19 sati, večer traje 4 sata, od 19-23, a noć traje 8 sati od, od 23-7 sati. Jednako tako Grad je dužan izraditi strateške karte buke i akcijske planove koji u potpunosti moraju biti dostupni javnosti i biti obrazloženi na jasan i razumljiv način.
E sada se pitamo, s obzirom da s kontejnerskog terminala Brajdica u noćnim satima dopire buka i od 86 db, a Pravilnik o najvišim dopuštenim razinama navodi da u stambenom dijelu koji trpi posljedice buke s terminala, može biti 45 db, kako da se suživimo s njom i tko bi trebao odgovarati za takvo stanje vezano na sve prethodno navedeno. Kaže nadalje naš gradonačelnik, što se tiče terminala na Brajdici i onog na Zagrebačkoj, bit će buke. Mi poručujemo gradonačelniku, bit će buke, ali samo one koju dozvoljava Zakon i Direktiva 2002/49 EZ EU parlamenta i Vijeća Europe.
Jednako tako ne smije se amnestirati ni one koji su dali dozvole za izgradnju takvih terminala koji ne samo onemogućavaju normalan život građana nego i direktno utječu na njihovo zdravlje kao i potenciraju izgradnju novih u centru Rijeke. Sinergija SDP-a i HDZ-a po ovim pitanjima je neupitna.
Još jednom napominjemo da će ubrzo biti organizirana tribina o buci s terminala Brajdica, o čemu će biti obavijest i na ovoj stranici, dakle točan datum, vrijeme i mjesto održavanja, pa Vas pozivamo da prisustvujete i obavijestite sve kojih se ova tema tiče. Pogledajte na slici koje zone u Rijeci imaju najveću industrijsku buku.