TURISTIČKO OGLEDALO METROPOLE: ZAGREBAČKI GLAVNI KOLODVOR BEZ GARDEROBNIH ORMARIĆA
Tekst: B. M.
Foto: L. H.
U trenucima dok HŽ Putnički prijevoz (HŽPP) ulaže gotovo 6,4 milijuna eura u bolju informiranost putnika i online prodaju karata s novcem iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO) na Glavnom kolodvoru u Zagrebu izbezumljeni putnici koji su već kao globetrotteri počeli stizati u hrvatsku metropolu ne mogu nigdje odložiti svoju putnu prtljagu. Naime, iz nekog tehničkog razloga HŽ ali ni gradska turistička vlast na čijem je čelu prva zagrebačka stujardesa, nisu u stanju od uvođenja eura, dakle već punih pet mjeseci, zamijeniti mehanizme zaključavanja garderobnih ormarića već im je bilo lakše naljepiti na stotine obavijesti na vratašca ormarića.
Obzirom da turisti stječu prvi dojam o zemlji u koju dolaze upravo na željezničkim kolodvorima, zračnim ili morskim lukama, u ovom konkretnom slučaju ljudski i poslovni nemar predstavlja ogledalo grada i države u kojoj je putnik namjernik odlučio provesti svoj godišnji odmor ili posjetiti povijesno-prirodne znamenitosti.
Slučajno ili ne, ovaj potez odgovornih na Glavnom željezničkom kolodvoru u Zagrebu podsjeća na već davna i pomalo zaboravljena vremena iz socijalizma u kojima su Hrvatske ceste umjesto da saniraju prometnice od oštećenja postavljale natpise “udarne rupe” koji su mjesecima i u srcu turističke sezone stajali kao pokriće odgovornih na glavnim cestama prema moru.