ŠKOLA UČENJA LOGIKUM – MJESTO GDJE SE UČI KAKO SE UČI
Tekst: Panopticum
Foto: Logikum
Učiti kako učiti najvažnija je baza za daljnji rast učenika, studenta, jednostavno čovjeka koji želi više. Današnje školstvo ne nudi odgovor na pitanje “kako učiti”, a naši su učitelji preopterećeni podučavanjem vlastita predmeta te nemaju prostora da posvete određeni dio sata za objašnjavanje metoda učenja niti su u mogućnosti da uvijek motiviraju učenike na učenje.
Program škole učenja Logikum razlikuje od ostalih jer njihovi polaznici zbilja uče na predavanjima. To znači da će učenici nositi udžbenike i bilježnice iz predmeta koji im ne idu te će koristeći naučene metode savladavati nastavno gradivo. Četiri su temeljne točke pomoću kojih se dolazi do željenog cilja:
- METODE I TEHNIKE UČENJA
Tu ubrajamo mnemotehnike, tehnike prepričavanja, mentalne mape, Feynmanova metoda, metode crtanja i pisanja i mnogo toga više. Nakon teorijskog dijela, učenici će primijeniti naučene metode i tehnike učenja na gradivo koje im zadaje glavobolje.
- STRATEGIJE I ORGANIZACIJA UČENJA
U ovom dijelu predavanja, radi se na organizaciji jednog školskog dana (što uključuje i ostale dnevne obaveze), osmišljavanju plana i programa učenja, organizaciji vremena i svega ostaloga što je potrebno kako bi radni dan bio maksimalno iskorišten.
- MOTIVACIJA
Poseban naglasak je na motivaciji polaznika kako bi sami uzeli knjigu u ruke te samoinicijativno počeli učiti. Pomoću posebnih tehnika i razgovora – pronalazi se rješenje čak i za one polaznike koji zbilja ne vole školu ni učenje. Naime, svaki učenik nosi svoje kvalitete i da svaki ima određene talente, ali pojedini učenici ne vole učiti. Stoga je zadatak motivirati svakog polaznika da shvati kako ocjena nije jedino za što vrijedi učiti.
- LOGIČKO ZAKLJUČIVANJE I RAZVIJANJE KOGNITIVNIH SPOSOBNOSTI
Zadnji, ali ne manje važan, dio programa škole učenja Logikum je razvijanje logičkog zaključivanja i kognitivnih sposobnosti polaznika. Vodeći se svjetskom priznatom literaturom kao i posebno osmišljenim zadatcima, u zadnjem dijelu nastave, učenici rješavaju zadatke pomoću kojih će trenirati svoj mozak. Svjesni da samo učenje može biti iscrpljujuće i zamorno, ovaj dio sata proći će u igri, ali i radu.
Školu učenja Logikum pokrenuo je nastavnik hrvatskog jezika Filip Đukić koji trenutno radi u Osnovni školi Lotrščak – prvoj osnovnoj školi za dječake koju su pokrenuli roditelji. Radio je u Austriji kao jezični asistent u Dvojezičnoj saveznoj gimnaziji u gradu Oberwartu, te kao vanjski suradnik za hrvatski jezik na Sveučilištu u Eisenstadtu.
Veliki dio svoga života Filip Đukić je posvetio proučavanju metoda učenja, strategijama učenja i načinu kako da motivira učenike za učenje i veći angažman. Zbog toga je odlučio i produbiti svoje znanje upisavši doktorski studiji filozofije iz smjera epistemologije – znanosti koja postavlja pitanja o znanju. Iako ga zanima i filozofski aspekt učenja i znanja – Đukiću je više stalo do praktične upotrebe metoda pomoću će koji učenici usvojiti određeno znanje.
Škola učenja Logikum svakom polazniku pristupa individualizirano i prema svakome se ophodi na način da za njega traži najbolje alate za postizanje najboljih rezultata učenja. Primarni cilj nije poboljšanje ocjena svakog polaznika – ali je to posljedica usvajanja metoda i strategija učenja koje će polaznici usvojiti.
Mnoga istraživanja pokazala su da se ljudski mozak razvija sve do 25. godine života. Baš na takav način škola učenja Logikum gleda dječji mozak – kao mišić koji treba trenirati kao i naše tijelo.
Adolescenti, prema navodima Nacionalnog instituta za mentalno zdravlje, mogu sami, uz određenu pomoć, oblikovati (trenirati) vlastiti mozak. Upravo je ta dob kritična u daljnjem sazrijevanju mozga. Stoga izaberite školu u kojoj će se ne samo učiti kako učiti – već i trenirati mozak; izaberite rad mozga umjesto višesatnog i besciljnog pregledavanja društvenih mreža.