O’LEARY: RYANAIR ĆE UNAPRIJEDITI ZRAČNI PROMET U HRVATSKOJ
Tekst: Š. Španiček
Foto: Panopticum
Danas je u Zagrebu na tiskovnoj konferenciji Ryanair predstavio svoj prvi zagrebački zimski red letenja koji će kroz 24 novouspostavljene linije povezivati Zagreb sa zanimljivim i atraktivnim poslovnim i turističkim destinacijama poput Londona, Milana, Dublina, Malage ili Frankfurta, Basela, Rima, Sofije.
Red letenja i vrijednost investicije je predstavio izvršni dobro raspoloženi, brzo i konkretno govoreći direktor Ryanaira Michael O’Leary. Naveo je da će investicija vrijedna 300 milijuna dolara omogućiti stotinjak radnih mjesta i ukupno 750 novih radnih mjesta u Hrvatskoj.
ZAGREB IMA 10 PUTA MANJE PUTNIKA OD DUBLINA
Nakon pandemije Covid-19 Ryanair nastavlja s oporavkom zrakoplovnih operacija koji je vidljiv i iz brojki koje su zrakoplovi Ryanaira ostvarili u srpnju i kolovozu 2021. s prevezenih 20-tak milijuna putnika. Poigravši se i pohvalivši u prezentacij kompanije sa 150 mio putnika u 2019., na 2.100 ruta i s planovima koji sežu do 225 mio u 2026., kada bi flota trebala imati 620 zrakoplova s letovima na 240 zračnih luka u 40 zemalja, nije propustio spomenuti i zelene trendove s plastic-free opcijom do 2025. godine.
Michael O’Leary koji prvi put boravi u Hrvatskoj naveo je da očekuje mnogo od hrvatskih turističkih potencijala prvenstveno u zimskoj sezoni kada će na zagrebačkoj zračnoj luci od studenog 2021. tri zrakoplova biti trajno stacionirana, a koji će Zagreb povezivati kroz zimsku sezonu s već spomenuta 24 grada. Optimistična predviđanja, nastavio je, očekuju da će Zagreb biti u mogućnosti primiti i do milijun Ryanairovih putnika u godini dana. U tu svrhu planovi sežu do 4. zrakoplova trajno stacioniranog u Zagrebu do sredine iduće godine te 5. do 2022. godine. Kad se uzme u obzir da tvrtka ove zime preuzima novih 55 zrakoplova “Gamechanger” Boeing 737-8200 ta predviđanja nimalo se ne čine nerealnim.
U nastavku prezentacije poigrao se malo i brojkama na temelju kojih se planira investicija i relativno iznenadni snažni dolazak u Zagreb, a taj pokazuje da je Zagreb još uvijek neotkriveni grad sa svojim turističkim potencijalima kao i da dublinska zračna luka godišnje preveze 30-tak milijuna putnika za razliku od zagrebačkih 3,5. Očekuje rast punika na zagrebačkom aerodromu u iduće tri-četri godine i do 7 milijuna punika godišnje. Predviđa da će dolasci činiti oko 75 posto te brojke.
PLENKOVIĆEVA VLADA NITI JEDNIM EUROM NIJE POTPOMOGLA DOLAZAK RYANAIRA U HRVATSKU
Na izravno pitanje nakon kratke i sažete prezentacije koja je trajala profesionalnih 15-tak minuta je li dolazak Ryanaira izravni napad na domaćeg nacionalnog avioprijevoznika isto je odlučno opovrgnuo rekavši da Croatia Airlines ima svoj plan razvoja a Ryanair svoj koji uspješno slijedi posljednjih 20-tak godina.
Osim toga, O’Leary je napomenuo da hrvatska vlada niti jednim eurom nije potpomogla dolazak Ryanaira u Hrvatsku te da će promotivne cijene karata od 19,99 eura biti na raspolaganju do četvrtka, 23. rujna 2021. u ponoć.