NESVAKIDAŠNJI GLAZBENI DOGAĐAJ U ZADRU
Tekst: R. F.
Foto: A & A. H. / TZ Zadar
Iza nas je uspješno održan trodnevni ZADAR JAZZ & BLUES 2019., peti po redu festival glazbe, koji se odvijao od 24. do 26. srpnja 2019. godine na otvorenoj terasi Muzeja antičkog stakla u Zadru. Prema onome u što smo se osobno uvjerili, domaći, a posebno strani ljubitelji glazbe, uživali su u tri vrhunske i nesvakidašnje glazbene večeri na zadarskom festivalu jazza i bluesa u organizaciji HNK Zadar i Turističke zajednice Grada Zadra. Da podsjetimo, na ovogodišnjem zadarskom festivalu gostovali su sljedeći izvođači: VOCAL SAMPLING, JOSEPH BOWIE & THE FUNKY BASTARDZ i ERIC BIBB & BAND.
Prema interesu publike, zanimanje za Zadar Jazz & Blues festival u sklopu Zadarskog kazališnog ljeta daleko je nadmašilo lokalne okvire. Svi koncerti započinjali su u 21.30 sati, a prema sastavu publike najviše posjetitelja bili su strani turisti koji su svoje ulaznice osigurali puno prije početka glazbene manifestacije. Rezervacije i kupnja karata po izuzetno prihvatljivim cijenama od svega 100 kuna po osobi i koncertu kupovale su se već u pretprodaji širom EU, i to posebno u Norveškoj, Velikoj Britaniji, Poljskoj, Italiji, Austriji, Sloveniji…
PRVI DAN
Prvu koncertnu večer festivala otvorio je neuobičajeni glazbeni šesteročlani sastav Vocal Sampling s Kube oponašajući zvukove instrumenata svojim glasovima ostavljajući publiku bez daha. Repertoar su činili autorski brojevi ali i glazba drugih izvođača poput grupe Police i Stinga pa sve do grupe Eagles. Šarmantni bend s Kube sačinjavaju René Baños Pascual, ujedno voditelj, skladatelj i glavni aranžer benda, te Oscar Porro Jimenez, zatim Reinaldo Sanler Maseda, Pedro Guillermo Bernard Coto, Luis Alberto Alzaga Mora i Ruben Dario Perez Guerra. Profesionalna karijera im teče još iz djetinjstva, od kada se neprekidno druže sve do današnjih dana i pritom stvaraju čarobnu glazbu. Svoju kvalitetu i šire simpatije zadarske publike potvrdili su dvostrukim izlaskom na bis.
DRUGI DAN
Druga koncertna večer pripala je jednom od najboljih svjetskih trombonist i funk legendi, Josephu Bowieu, utemeljitelju kultnog banda Defunkt. Inače, Bowie već posljednjih desetak godina surađuje s poznatom domaćom jazz & funk grupom The Bastardz koju predvodi gitarist Zoran Jeager., a na ovogodišnjem Zadar Jazz & Blues festivalu pridružio im se MC Stewlocks, jedan od vodećih rappera iz Nizozemske. Osim Jaegera, prateći Bowiev bend sačainjavaju još i Alen Svetopetrić – bas gitara, zatim Sin Banovic – bubnjevi, Gojko Tomljanović – klavijature i Ivan Premelč – saksofon. Iako je zadarska publika već imala prilike čuti Josepha Bowiea & The Bastardz njihov ritam funka na tragu jazz rocka nikoga nije ostavio ravnodušnim. To se uz trombonista Bowiea posebno odnosi na gitaristu Zorana Jeagera koji je godinama pod utjecajem velikih svjetskih glazbenika stasao u vrsnog muzičara, kako studijskog tako i koncertnog, počevši svoju karijeru u zagrebačkim sastavima Lotus i Obećanje proljeća, da bi zahvaljujući tome danas postao nezaobilazni producent nove generacije hrvatskih mladih bendova.
TREĆI DAN
Treća glazbena večer je pripala američkoj legendi bluesa Ericu Bibbu & Bandu kojeg osim Bibba još čine glazbenici Staffan Astner – električna gitara, zatim Neville Malcom – bas gitara i Paul Robinson – bubnjevi.
Nastupom u Zadru Eric Bibb dokazao je da je izvanredni izvođač i muzičar kojega šira publika još poznaje i kao legendu akustičnog bluesa. Naime, ovaj vodeći glazbenik svoje generacije dva puta je nominiran za nagradu Grammy. Bibb i njegov band zvuče jedinstveno i zaista nesvakidašnje u današnjoj poplavi muzičara na svjetskoj glazbenoj sceni. U svojoj modernoj produkcijskoj izvedbi on spaja tradicionalne blues glazbene izražaje američkog juga nekadašnjih afroameričkih zajednica raspostranjenih diljem SAD gdje je blues nastao na korjenima duhovne glazbe s afričkim minimalističkim ritmovima prepunih mističnih harmonija. Moderan zvuk koji tom prilikom dopire sa scene nikoga ne ostavlja ravnodušnim te Bibba upravo zbog tog detalja pretvara u svjetsku glazbenu zvijezdu. Nostalgija za Afrikom obilježila je niz njegovih pjesama a izbor pratećeg banda s gitaristom čija boja zvuka Telecaster gitare neodoljivo podsjeća na mladog Claptona dokaz su da Bibb korača pravim putem. Jednake pohvale zaslužuju i basista iz Londona kao i bubnjar koji specifičnim ritmovima drži cijeli band na okupu. I da zaključimo, Bibbov zadarski koncert je bio gotovo fenomenalan kao i koncertna atmosfera sudeći po ovacijama i glasnom pljesku brojne publike.
U kraćem razgovoru nakon koncerta sa zadarskim gostom festivala ovom prilikom možemo najaviti skorašnji intervju s velikanom bluesa kao mogući nagovještaj njegovog budućeg velikog konceta u hrvatskoj metropoli.