ISTRAŽIVANJE: POSTPANDEMIJSKI ODMORI I PUTOVANJA
Tekst: M. P.
Foto: Korčula Online
Zbog utjecaja bolesti COVID-19 na svakodnevni život 2020. godina bila jedna od najtežih do sada u cijelom svijetu. Održavanje fizičke udaljenosti i ostajanje kod kuće postali su dio tzv. „novog normalnog”. Iako pandemijski dani još uvijek nisu iza nas, nova istraživanja otkrivaju da želja za odmorom i putovanjima ostaje nepromijenjena i da nakon dugih mjeseci ograničenja putnici konačno vide svjetlo na kraju tunela, zahvaljujući primjeni cjepiva i drugim medicinskim postignućima u borbi protiv bolesti COVID-19. Tom nastojanju priklonila se i najava objavljena u petak, 9. travnja 2021. u britanskom listu i na portalu The Telegraph s osvrtom na Hrvatsku.
ISTRAŽIVANJE U 28 DRŽAVA
Osim toga, s globalnom misijom da svima olakša da istraže svijet, vodeća digitalna platforma za putovanja, Booking.com, donosi rezultate nedavnog istraživanja provedenog među više od 28 tisuća putnika iz 28 država svijeta kako bi se saznalo čemu se putnici najviše nadaju kada ponovno postaje sigurno putovati, te što smatraju potrebnim za oporavak turističkog sektora.
OPTIMIZAM PUTNIKA
Iako se zna da pandemija još uvijek nije iza nas, dvije trećine putnika iz cijelog svijeta više se nadaju putovanjima u 2021. godini zahvaljujući ustrajnoj predanosti znanstvenih i zdravstvenih zajednica te primjeni cjepiva protiv bolesti COVID-19. Jednako toliko putnika, odnosno 66 posto, navodi kako im je to što nisu bili u mogućnosti više putovati u 2020. godini potaknulo još veću čežnju za putovanjima u 2021. godini.
Povjerenje u učinkovitost cjepiva na visokoj je razini. Istraživanjem više od polovice putnika širom svijeta, odnosno 59 posto anketiranih, navodi kako neće putovati u inozemstvo dok ne prime cjepivo, a taj broj doseže 68 posto među putnicima starijima od 55 godina. Nadalje, 55 posto putnika navodi da će putovati samo u zemlje koje su uvele programe cijepljenja. Međutim, još uvijek postoji određena razina suzdržanosti među dvije petine putnika, odnosno 41 posto anketiranih, koji su i dalje skeptični glede toga hoće li cjepivo doista doprinijeti sigurnijim putovanjima.
U OČEKIVANJU KRAJA PANDEMIJE
Prema istraživanju, razdoblja nakon pandemije putovanja postaju glavni prioritet. Naime, unatoč tome što su uglavnom optimistični, putnici širom svijeta potvrđuju da je to što u 2020. nisu mogli putovati kao prethodnih godina znatno utjecalo na njihovu dobrobit. Njih 48 posto primijetilo je negativan učinak na svoje mentalno zdravlje, a 47 posto ispitanih kaže da im se javio osjećaj zatočenosti u vlastitom domu zbog ograničenja putovanja.
Nadalje, njih 64 posto navodi da su im putovanja sada važnija nego prije pandemije. I to do te mjere da je gotovo tri četvrtine putnika, odnosno njih 71 posto izjavilo kako bi radije otišli na odmor u 2021. nego pronašli pravu ljubav. Ujedno bi i njih 66 posto dalo prednost putovanjima u odnosu na uspjeh na poslu te bi radije otišli na odmor nego dobili promaknuće.
Više od polovice putnika, tj. 53 posto, iskoristilo je višak vremena kod kuće za planiranje budućih putovanja, dok ih je gotovo polovica uštedjela više slobodnih dana, pa ih veseli mogućnost dužeg odmora u 2021. Prilikom maštanja o svom sljedećem odmoru šest od deset anketiranih putnika vjeruje da će moći otputovati na destinaciju okruženu plažama do ljeta 2021., a 23 posto njih izjavljuje da će im opuštajući izlet na plažu ili u spa centar biti prvi oblik putovanja na koji će otići kad to ponovno bude sigurno. Nakon iscrpljujuće godine samo 6 posto putnika rezervirat će aktivno putovanje, a samo 5 posto njih odabrat će odmor u gradu kao prioritet.
POTREBAN ŠIRI PRISTUP
Kako bi putnici na siguran način mogli ponovno istražiti odredišta za kojima čeznu, čini se da se svi slažu da vlade, putnici i općenito sektor putovanja moraju surađivati.
Uslijed utjecaja bolesti COVID-19 na sektor putovanja 95 posto putnika iz cijelog svijeta smatra da tom sektoru treba podrška kako bi se oporavio. Dvije trećine putnika, ili u postocima 66 posto, vjeruju kako su vladini financijski poticaji potrebni za oporavak sektora putovanja, a više od polovice putnika boji se da taj sektor možda neće opstati bez vladinih potpora. Kada je riječ o praktičnijim propisima, 72 posto anketiranih putnika navodi kako je potreban širi pristup testiranju na koronavirus prije putovanja, a 70 posto njih kaže kako bi vlade trebale surađivati s putničkim udruženjima i pružateljima usluga putovanja kako bi se postavili dosljedniji standardi.
NOVI MEĐUNARODNI STANDARDI PUTOVANJA
Iako 70 posto ispitanih partnera Booking.com-a uz određenu rezervu iskazuje optimizam glede budućnosti svog poslovanja, slažu se sa stavom putnika da je sektoru putovanja potrebna podrška jer bi većina njih voljela da vlade u budućnosti poduzmu više kako bi pružile potporu ovom sektoru tijekom trenutačne pandemijske krize. Prema mišljenjima iznajmljivača smještajnih objekata svih vrsta i veličina, sljedeća tri ključna područja zahtijevaju pozornost – dosljedniji međunarodni standardi kada su u pitanju savjeti i pravila za putovanja, zatim brži programi primjene cjepiva i širi pristup testiranju na koronavirus prije putovanja.
Međutim, kako 62 posto pružatelja smještaja očekuju povećani interes za putovanja u 2021. godini, oni i dalje odrađuju svoj dio kako bi osigurali da se putnici osjećaju sigurno, a gotovo 70 posto njih pojačalo je zdravstvene i sigurnosne mjere te su unaprijedili postupak čišćenja turističkih objekata.
Prema ispitivanju, pružatelji usluga smještaja nisu jedini koji su spremni zasukati rukave. I 60 posto putnika iz cijelog svijeta spremno je prihvatiti da će moći putovati samo uz dokaz o cijepljenju. Istovremeno bi 73 posto putnika pristalo na nošenje maske za lice tijekom putovanja, a 64 posto njih čak bi podržalo i zabranu putovanja osobama bez maske uz opravdane izuzetke. Osim toga, dvije trećine putnika spremne su putovati isključivo u malim skupinama od 2 do 6 osoba.
Kako bi se pružila izravnija podrška turističkoj industriji, 17 posto putnika širom svijeta planira iskoristiti vauchere od otkazanih putovanja umjesto da zatraže povrat novca, a jednako će ih toliko kupiti vauchere za obitelj i prijatelje, koji će se moći iskoristiti kada ponovno postane sigurno putovati. U završnom dijelu istraživanja 31 posto putnika navodi da planira odabrati manje popularna odredišta, a 27 posto njih želi rezervirati neovisne smještajne objekte ili one u svom gradu ili njegovoj okolici kako bi podržalo lokalni turizam.