INSTRUKCIJE IZ MATEMATIKE ONLINE

Tekst: Robert Pavlik

Fotografija: eMatematika

Zbog vremena u kojima živimo sve je izraženiji nedostatak vremena za sve dnevne aktivnosti pojedinca pri čemu isto vrijedi i za instruktore i za učenike. Postavlja se pitanje da li instrukcije online mogu biti jednako učinkovite i kvalitetne kao i instrukcije uživo. Temeljem intenzivnih dvoipolgodišnjih iskustava s takvim instrukcijama iz matematike i fizike s 2.000 klijenata u ovom tekstu ćemo pokušati prikazati jedan takav aspekt podučavanja odnosno instrukcija.

Tri su najvažnija parametra kojima možemo mjeriti uspješnost instrukcija sumetodika prijenosa znanja, dostupnost instruktora i učinkovitost na kraju perioda.

Kao pretpostavku ćemo uzeti da instruktor posjeduje potrebno znanje i iskustvo. Novi moment kodnačina instrukcija online je kompatibilnost instruktora s novim internetskim tehnologijama i aplikacijama. Pri tome se podrazumijeva da instruktor lako koristi sve opcije iz platformitipa ZOOM, Ms Teams, Google Meet i sl. Jedan od najkorištenijh alata na ZOOM-u je White board, (Bijela ploča) koju mogu zajednorabiti instruktor i učenik povremenim dijeljenjem zaslona. Na taj način mogu pisanjem nadopunjavati jedan drugog što je ista stvar kao kad uživo pišete po istom papiru.Rukopis je možda malo nezgrapan, ali svakako razumljiv. Dodatno, podrazumijeva se da se instruktor vješto koristi e-mailom, aplikacijama za prikaz geometrijskih zadataka kao npr. Geogebra, aplikacijama za transfer video materijala kao npr. WeTransfer, Whatsapp, opcijama na Google drive-u (disk) gdje možete složiti sav potreban materijal i učeniku jednostavno poslati poveznicu za pristup.

Iskusniji instruktori često koriste grafički tablet s digitalnom olovkom koji se pokazao vrlo praktičnim za držanje instrukcija online. Pokazalo se da su instruktori koji su bili dobri u instrukcijama uživo i koji su uspjeli savladati spomenute alate bili jednako dobri i u prijenosu znanja putem kompjutorske komunikcije. Takav instruktor brzo pomaže učeniku da se prilagodi i odmahusredotoči na savladavanje gradiva.Instrukcije online se mogu izvoditi i uz pomoć školske ploče i laptop kamere (virtualna učionica), a u konačnici i na čistom papiru pod kamerom. Naglasak je na što više kontakta očima kako bi instruktor lakše mogao pratiti govor tijela učenika.

IZBOR I DOSTUPNOST INSTRUKTORA

Matematika je specifična znanost koja ne trpi rupe u znanju iz prijašnjih godina. U praksi se pokazalo da se roditelj i učenik gotovo preko noći suoče s nekim matematičkim problemom i hitno im treba pomoć. U takvim situacijama kada dan prije ispita trebaju instrukcije ili kad intenzivno rade na gradivu da bi ispravili negativnu ocjenu važno im je da je instruktor dostupan. Tu se pokazuje prednost kad na jednoj platformi kao što je eMatematika.hr imate veći broj instrukora na raspolaganju. Kada se dogodi da i učenik i instruktor imaju obaveze koje se preklapaju tada mora uskočiti drugi sličan instruktor kako bi učenik bio siguran da će na vrijeme obraditi potrebno gradivo.

Iskustvoje pokazalo da postoje velike frustracije kod roditelja kad ih u tako delikatnim situacijama instruktor ostavi na cjedilu jeru kratkom roku nije lako naći drugog instruktora, pogotovo ne za instrukcije uživo. Tu je svakako prednost na strani online-platformi jer vam može trenutno uskočiti instruktor iz bilo kojeg mjesta u Hrvatskoj. Ponekad učenici i klijenti traže pomoć za specifična područja ili probleme iz matematike, primjerice ako su kandidati za sudjelovanje na natjecanjima. Događa se da učenici imaju i lagane poremećaje (disleksija, diskalkulija i sl). U takvim slučajevima značajna je prednost imati bazu od primjerice stotinu instruktora jer onda ovakve zahtjeve možete riješiti u kratkom roku. Tu dolazi do izražaja snaga tima gdje možete odabrati najprikladnijeg instruktora.

Uvažavajući sve navedeno pretpostavlja se da će učinak instrukcija obavljenih elektroničkom vezom biti jednako dobar i kvalitetan kao i onih izvedenih uživo, no uvijek se postavlja pitanje može li se bolje. Za to je poželjno zadati zadaću, no ne preopširnu,kako bi instruktor na sljedećim instrukcijama lakše i brže odlučio može li nastaviti dalje s gradivom. Zna se da matematika zahtijeva dosta vježbe pa stoga treba zaštititi klijentovo ulaganje u instrukcije tako da se vrijeme za vježbu ne troši na plaćenom satu već učenik mora dati svoj doprinos kroz zadaću.

Moglo bi se reći da su pionirski koncepti kao što je web trgovina za online instrukcije iz matematike eMatematika svojevrsna garancija uspjeha i povjerenja. eMatematika funkcionira tako da klijent napravi naružbu i rezervira termin potvrdom uplate odabirom jedne od tri opcije. Zatim se instruktor javlja klijentu s uputama za prvi termin. Nakon isporučene usluge klijent dobiva račun i upitnik o zadovoljstvu uslugom. Upitnik se generira nakon svake narudžbe tako da su instruktori svijesni da se ne mogu opustiti već gotovo uvijek isporučuju odličnu i pravovremenu uslugu. Pored toga klijent automatski dobiva i poruku s instruktorovim zadacima tako da i sam može vidjeti kako to izgleda te raditi i malu arhivu. Naravno da je sve to izvedivo i kod instrukcija uživo, no kad govorimo o platformi za instrukcijeonline iz matematike riječ je o sustavu koji se jednako ponaša prema svakom klijentu, jer je tako strukturiran. Sve je transparentno, dokumentirano i popraćeno povratnom informacijom o zadovoljstvu klijenta.

TKO TRAŽI INSTRUKCIJEONLINE?

Instrukcije iz fizike, kemije i informatike, pripreme za maturu iz matematike A i B razine se dodatno i prirodno nađu u ponudi usluga jer se pojave upiti od učenika koji već imaju instrukcije iz matematike. To je prednost za njih jer mogu dobiti instrukcije iz najtraženijih predmeta na jednom mjestu, ponekad i od istog instruktora. Učenici ne vole mijenjati instruktora kada se na jednog naviknu.Tako se maksimalno podržava princip jedan učenik – jedan instruktor, baš kao i kod instrukcija uživo.

Uvriježeno je mišljenje da instrukcije trebaju uglavnom lošiji učenici. Ta predrasuda je daleko od točnoga jer nakon 6.800 odrađenih narudžbi na eMatematika.hr unutar 2,5 godine pokazalo se da instrukcije traže i dobri učenici, odlikaši koji se spremaju za test, učenici koji žele konstantnu podršku tokom godine, daroviti učenici koji se spremaju za natjecanja, studenti koji se spremaju za ispite, radni ljudi koji se prekvalificiraju ili se doškoluju itd. Također se javljaju učenici i studenti iz Slovenije i BiH kojima jezik nije prepreka, učenici iz hrvatskih obitelji koje žive i rade u zemljama EU, čak do Pensilvanije. Doseg i pristupačnost svakom od navedenih profila je prednost današnjih tehnologija i online-instrukcija i šteta bi bilo ne iskoristiti ih i dodatno unaprijediti.

Instrukcije iz matematike za srednju i osnovnu školu (uglavnom sedmi i osmi) su najzastupljenije u potražnji usluga i imaju jednu zajedničku i interesantnu poveznicu. U prvom kontaktu i za dogovor oko detalja se javljaju uglavnom mame učenika u izrazito velikom postotku (75-80%). To je jedan podatak koji oslikava i mentalitet ovih naših prostora. Instrukcije iz fizike su slijedeća najtraženija usluga, a zatim kemija. Prema jednom istraživanju na instrukcije iz matematike otpada 56% svih instrukcija, na instrukcije fizika 17%, instrukcije kemija 13%. Na online-platformi eMatematika, specijaliziranoj za matematiku, postotak koji otpada na matematiku je veći i iznosi oko 80% svih instrukcija.

 

Ova web-stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se s time možete slagati, ali možete odbiti ako želite. Slažem se Opširnije...

Left Menu Icon