POLITIČKO – PODUZETNIČKA SINERGIJA BRAČNOG PARA KEKIN
Tekst: Panopticum
Foto: HRT/Profil/Marko Lukunic/Pixsell
U trenucima dok je član grupe “Hladno pivo”, gitarist Zoran Subošić umjesto po žicama gitare svirao po žicama rešetki zatvora u Zambiji pod nesvakidašnjom optužbom za trgovanje maloljetnom djecom, frontmen istoimene grupe Mile Kekin uspješno je sa svojom tzv. “pjesmoslikovnicom” pod naslovom “Mala” penetrirao u sve hrvatske osnovne škole. Komercijalni ulaz Kekinove pjesmarice za djecu u hrvatske osnovne škole i pripadajuće knjižnice u izdanju izdavačke kuće Profil odigrao se nakon službenog početka školske godine 2022./2023. Prema neslužbenim podacima “pjesmoslikovnica Mala” našla je svoje mjesto na policama školskih knjižnica svih osnovnih škola u Republici Hrvatskoj a namjenjena je djeci u dobi od I. do IV. razreda.
OBVEZNA LEKTIRA
Kekinovu “Malu” otkupilo je Ministarsvo znanosti i obrazovanja i u više primjeraka distribuiralo u gotovo 900 osnovnoškolskih knjižnica u Hrvatskoj. Ukupni broj knjižnica u Hrvatskoj iznosi oko 1700 a dijele se na školske, sveučilišne, specijalne, općeznanstvene i narodne. U kojoj mjeri je do sada Kekinova knjižica za djecu distriburana u druge knjižnice u Hrvatskoj van školskog sustava, zasad je ostala nepoznanica obzirom na okolnost da, primjerice, Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade – Sektor za odgoj i obrazovanje u Zagrebu na pisani upit kao ni na barem desetak usmenih upita redakcije portala Panopticum nije dostavio odgovor. Podsjetimo, samo u gradu Zagrebu ima u funkciji 46 knjižnica.
Nadalje, prema neslužbenim izvorima iz Ministarstva znanosti i obrazovanja RH, Mile Kekin je zakasnio sa zahtjevom da se njegova pjesmarica “Mala” uvrsti kao obvezna lektira u školski program za niže razrede u tekućoj školskoj godini ali je odlukom ministarstva uvrštena u program kao udžbenik lektire za školsku godinu 2023./2024., dakle od ove jeseni. Obzirom da prema dostupnim podacima Kekinova “knjižica” na tržištu stoji 13,14 eura po primjerku a da u Hrvatskoj niže razrede osnovnih škola ukupno pohađa oko 155 tisuća djece nije teško matematički izračunati komercijalnu bruto zaradu, kako izdavača tako i samog autora, u jednoj školskoj godini.
Kako bi se mogla zaokružiti ukupna financijska težina prihodovne strane frontmena trenutno ugašenog benda “Hladno pivo” zbog člana koji se nalazi na “službenom putu” u Africi, gornjoj brojci treba svakako još pridodati i nakladu za već ostvarenu ovogodišnju školsku godinu koja je završila u knjižnicama širom Hrvatske a čiji broj se procjenjuje na minimalno 5-10 tisuća naručenih primjeraka “Male pjesmarice”.
Posebna tema ovog nesvakidašnjeg događaja mogli bi postati pojedini zaposlenici iz Fuchovog ministarstva obzirom da oni odobravaju šta ide u škole kao obvezna literatura ili prilažu svoje mišljenje.
VISOKOPROFITABILNI GODIŠNJI TANTJEMI
Sudeći po poslovnoj filozofiji ZAMP-a, godišnji tantjemi koji će zagarantiranom distribucijom Kekinove knjižice pristizati na autorov bankovni račun nisu nimalo bezazleni. Obzirom da se u ovom konkretnom slučaju ne radi o tržišnoj utakmici već o mogućoj upletenosti politike i njenog sasvim izvjesnog utjecaja na donošenje odluka u obrazovnom programu u hrvatskim školama u domeni lektire za djecu najnižeg školskog uzrasta, moglo bi se zaključiti da upletenost pojedinaca iz struktura Možemo u domeni strukovnih odluka poprima obrise prvih poslovnih rezultata iz najboljih dana HDZ-a.
Moguće sumnje u navedno mogli bismo potkrijepiti jednim zanimljivim detaljem. Naime, čitavo proteklo ljeto Gradska uprava na čelu s gradonačelnikom Tomislavom Tomaševićem na Trgu dr. Franje Tuđmana organizirala je ili davala dopuštenja za komercijalne događaje, s čestim izvođačem, “Hladnim pivom”, i s bukom koja je smetala okolnim građanima jer se odvijala konstantno u vrijeme neprimjereno stambenom dijelu grada. Neki građani koji stanuju u neposrednoj blizini nazvali su tu Kekinovu kakofoniju “zagađenje bukom”.
Kada se na sve izneseno doda političko djelovanje drugog člana obitelji Kekin s poluprijetnjama državnoj instituciji poput AEM-a iz klupa hrvatskog Sabora u smislu što trebaju raditi i poduzimati a što ne, zabilježena izjava Mile Kekina data prilikom ulaska u politiku kojom je izjavio kako ljudi iz grupacije Možemo “imaju moralni kompas jer su ga obranili u poslu u kojem ga je vjerojatno najteže obraniti”, čini se s ove udaljenost tek kao jeftina floskula.
YOKO ONO HLADNOG PIVA
Da podsjetimo, Mile Kekin zajedno je sa svojim suprugom Ivanom Kekin bio na listi platforme Možemo na posljednjim parlamentarnim izborima. U Sabor je uspjela ući samo njegova supruga Ivana Kekin, također s liste Možemo, koja je ujedno predsjednica stranke Nova ljevica kao dio platforme Možemo.
Međutim, svi oni koji su imali prilike čuti i dublje analizirati glazbeni opus Hladnog piva potpomognut tekstovima frontmena Mile Kekina mogli bi se složiti u jednome kako je riječ o najvećoj muzičkoj debilani hrvatske rock glazbe koja nema apsultno nikakvih dodirnih točaka s ishodištem ili vrijednostima poput nekih od grupa koje vuku korjene iz razdoblja novog vala, iako bend djeluje punih 35 godina. Samo je pitanje po kojim sudbenim vrijednostima i uz pomoć čije medijske promocije svih ovih godina.
Ritam, melodije i lirski izričaj Kekinovih pjesama u dosadnoj glazbi iz produkcije Hladnog piva teško da bi ušli u uho i održali budnim taxi vozača u noćnim satima a kamoli nekog s istančanim sluhom i jasno izgrađenim muzičkim stavom. Također, a obzirom na činjenicu da članovi Kekinovog benda u krugovima muzičara izjavljuju da je Ivana Kekin bila Yoko Ono Hladnog piva, moglo bi se postaviti pitanje njezine kreativnosti ali i intelektualnog dosega kada je u pitanju trenutna politička aktivnost.
Bilo kako bilo, nameće se zanimljiv zaključak: kako je taj niskotarifni Mile Kekin dugi niz godina predestiniran za muzičara kojem se klanjaju kolonizirani mediji poput HRT-a, i to puno prije pokretanja najnovije profesije u nakladničkom sektoru.