DALMACIJA KAO EU ODREDIŠTE 18. I 19. STOLJEĆA

Od utorka, 24., do subote, 28. svibnja 2016., u prostorijama sjeverozapadne kule Dioklecijanove palače, na najgornjem katu ‘Šegvićeve kuće’ na Peristilu u Galeriji umjetnina i u Centru Cvito Fiskoviću Kružićevoj ulici održat će se niz javnih predavanja i prezentacija u popodnevnim i večernjim satima. Program se odvija na hrvatskom jeziku, osim u petak, 27. svibnja, kada će u Galeriji umjetnina s početkom u 17.30 sati predavanja održati inozemni gosti na engleskom jeziku.

zene_sa-stilom_split

Tekst: Panopticum

Foto: www.nsk.hr

Od utorka, 24., do subote, 28. svibnja 2016., u prostorijama sjeverozapadne kule Dioklecijanove palače, na najgornjem katu ‘Šegvićeve kuće’ na Peristilu u Galeriji umjetnina i u Centru Cvito Fiskoviću Kružićevoj ulici održat će se niz javnih predavanja i prezentacija u popodnevnim i večernjim satima. Program se odvija na hrvatskom jeziku, osim u petak, 27. svibnja, kada će u Galeriji umjetnina s početkom u 17.30 sati predavanja održati inozemni gosti na engleskom jeziku.

Tjedan znanstvenih i stručnih događanja u splitskom ogranku Instituta za povijest umjetnosti – Centru Cvito Fisković, organiziran je kao dio istraživačkog projekta Instituta za povijest umjetnosti pod naslovom: Dalmacija kao odredište europskog Grand Toura 18. i 19. stoljeća, koji se provodi pod okriljem Hrvatske zaklade za znanost, a uz sufinanciranje Grada Splita, koji je podržao i lanjski program posvećen ‘otkrivanju’ povijesti i vrijednosti prostora Dalmacije, te županijske Turističke zajednice.

Program uključuje predstavljanje izvora dostupnih u Institutu za povijest umjetnosti za istraživanje povijesnih urbanih krajolika Dalmacije, među kojima se kao naročito vrijedan ističe arhiv povjesničara umjetnosti i konzervatora Ljube Karamana, te predstavljanje kronogeografske baze ‘grand turizma’ u Dalmaciji u 18. i 19. stoljeću, odnosno računalne baze koja sadrži literarna djela, slike i fotografije koje su nastale kao rezultat posjeta Dalmaciji europskih umjetnika i putopisaca tijekom 18. i 19. stoljeća.

Baze podataka u pravilu se naime percipiraju kao kvantitativna ishodišta istraživanja, čiji je temeljni smisao u što preglednijoj organizaciji podataka. Osim toga, mogućnost uspostave odnosa između brojnih autora, mjesta i umjetničkih djela nam zorno predočava i kulturnu dinamiku u određenom prostorno-vremenskom okviru. Baza nije samo od iznimne važnosti za znanstvena istraživanja ovog prostora, već će, po objavljivanju krajem godine, biti zanimljiva za korištenje i široj javnosti zainteresiranoj za povijest prikaza i izgleda ovih prostora. Bazu će predstaviti dizajner Damir Gamulin i njezin programer Bruno Babić.

Domaćim predavačima će se na temu Grand Toura pridružiti i kolege Ian Jenkins iz The British Museum iz Londona, između ostalog i autora lanjske grandiozne londonske izložbe ‘Defining Beauty: the body in ancient Greek art’, na kojoj je bio prikazan i naš Apoksiomen (koji se nalazi i na naslovnici knjige-kataloga te izložbe, koju je napisao dr Jenkins), te Reinier Baarsen iz Rijksmuseum iz Amsterdama. Također, predavanje će održati i dr Katrina O’Loughlin koja priprema knjigu na temu putovanja Lady Montagu u 18. stoljeću, s naglaskom na njezina putovanja po Balkanu.

U ciklusu predavanja će između ostalog biti predstavljena putovanja Dalmacijom čuvenog povjesničara umjetnosti Bernarda Berensona, T. G. Jacksona, Ivana Kukuljevića Sakcinskog, te Gertrude Bell, engleske spisateljice, arheologinje, političarke i avanturistice, čija je biografija recentno u fokusu filmskih prikaza. Posvećen joj je posljednji film Wernera Herzoga, ‘Kraljica pustinje’, te dokumentarni flim ‘Pisma iz Bagdada’.

Program će biti zaključen predstavljanjem knjige Ane Šverko ‘Grad (ni)je kuća. O dijalogu između novog i starog Splita’, 28. svibnja u Galeriji umjetnina u 19 sati, koja se bavi temom javnog prostora i Dioklecijanove palače u kontekstu suvremenog Splita, kroz niz eseja.

Bookmark the permalink.

Comments are closed.